احداث شبستان سه امامزاده کرج در انتظار همت خیرین
کد خبر: 3664570
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

احداث شبستان سه امامزاده کرج در انتظار همت خیرین

گروه فرهنگی: رئیس اداره اوقاف کرج با اشاره به اینکه طرح جامع احداث شبستان سه امامزاده در کرج تدوین شده است، گفت: ساخت این شبستان‌ها در گرو همکاری خیرین، اصحاب رسانه و مسئولان است.

حجت الاسلام محمد مهدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: عمران و آبادانی امامزادگان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که سازمان اوقاف می‌تواند در این عرصه فعالیت داشته باشد، پیرو این مهم پروژه فرهنگی - قرآنی امامزاده طاهر به‌عنوان یکی از طرح‌های سنگین و مهم در مساحت بیش از ۲ هزار و ۹۳۰ مترمربع در حال احداث است که ۵۰ درصدان با پیشرفت فیزیکی خوبی مواجه است.
وی با بیان اینکه این اقدامات برای کمک به شهر و استان انجام می‌گیرد، گفت: تکمیل شبستان استان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج یکی از اقدامات حائز اهمیت اداره اوقاف و امور خیریه کرج بوده که با صرف اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.
این مسئول همچنین تکمیل شبستان امامزاده عبدالله(ع) در مساحتی بالغ‌بر هزار و ۴۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات عمرانی شاخص اداره اوقاف شهرستان کرج برشمرد که با پیشرفت ۷۰ درصد مواجه بوده است و تاکنون اعتباری بالغ‌بر  ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال صرف این پروژه شده است.
مهدیان همچنین احداث شبستان امامزاده سلیمان در روستای ارنگه واقع در محور کرج ـ چالوس را از دیگر اقدامات انجام‌گرفته برشمرد که با پیشرفت ۲۰ درصدی در دست احداث است و افزود: تاکنون اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون ریال صرف احداث این پروژه مذهبی شده است‌.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج محوطه‌سازی امامزاده محمد(ع) حصارک کرج بااعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون ریال و در مساحت هزار مترمربع را یکی دیگر از فعالیت‌های عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه کرج عنوان کرد.
این مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه طرح جامع احداث شبستان سه امامزاده دیگر تهیه و تدوین‌شده که اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: امید است با همکاری اصحاب رسانه و خیرین توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه با جدیت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.
captcha