وقف در حوزه فضای مجازی می‌تواند گره‌گشایی کند
کد خبر: 3664898
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

وقف در حوزه فضای مجازی می‌تواند گره‌گشایی کند

گروه اجتماعی: مسئول دفتر مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی گفت: اگر خیران در حوزه وقف به بحث فضای مجازی توجه داشته باشند، بسیاری از گره‌های این حوزه نیز گشوده می‌شود.

سعید کسرائی‌نیا، مسئول دفتر مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع وقف و فضای مجازی گفت: وقف یکی موضوعات مهم و اساسی در دین اسلام است.
وی با اشاره به اینکه وقف تاکنون توانسته گره‌های کور بزرگی را بگشاید و مشکلات عدیده‌ای را حل کند، اظهار کرد: در امر فرهنگ‌سازی نیز وقف اقدامات بسیاری انجام داده است که نمونه آن را در بحث محرم و صفر می‌توان دید.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی بیان کرد: اما همانگونه که همه بزرگان و کارشناسان بیان کرده‌اند وقف باید به سمت نیازهای روز جامعه کشیده شود که یکی از نیازهای روز جامعه بحث فضای مجازی است.
کسرائی‌نیا ادامه‌ داد: به نظر می‌رسد اگر خیران در حوزه وقف به بحث فضای مجازی توجه داشته باشند، بسیاری از گره‌های این حوزه نیز گشوده می‌شود.
وی گفت: البته وقف در حوزه فضای مجازی تنها به موضوعات و مسائل مالی منحصر نمی‌شود، بلکه گاه لازم است یک کارشناس متختصص و ماهر در حوزه فضای مجازی وقت و زمان خود را صرف آموزش افراد در این حوزه بکنند.
مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: البته وقف به صورت مالی و مادی در حوزه فضای مجازی  بسیار حائر اهمیت است و نمی توان آن را انکار کرد اما باید به این نکته توجه کرد که نیاز فعلی چیست.
وی یادآور شد: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت خود انقلاب اسلامی است و باید با توجه به ارزش و جایگاه آن باید برای این حوزه برنامه‌ریزی نمود.


captcha