احیای فرهنگ وقف در خانواده زمینه عمل به سیره ائمه اطهار(ع) فراهم می‌شود
کد خبر: 3664935
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

احیای فرهنگ وقف در خانواده زمینه عمل به سیره ائمه اطهار(ع) فراهم می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز، اظهار کرد: باید با اهتمام ورزیدن به احیای فرهنگ وقف در خانواده زمینه عمل به سیره ائمه اطهار(ع) را در محیط خانه فراهم سازیم.

حجت‌الاسلام رضا جعفری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: نهاد وقف و خانواده ارتباط تنگانگی دارند و با یکدیگر در تعامل هستند، از این رو میتوان نقش این نهاد را در تبلیغ وقف در جامعه مهم ارزیابی کرد.
وی افزود: گسترش فرهنگ وقف مبنای سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) است.
وی از لزوم به صدا در آمدن زنگ وقف در خانوادهها گفت و خاطرنشان کرد: زنگ وقف باید در خانوادهها به صدا در آید، زنان میتوانند در خانوادهها برای ایجاد موقوفات جدید تبلیغ کنند و به طور قطع نقش آنها سازنده و مهم خواهد بود.
حجت‌الاسلام جعفری وقف را یک سنت حسنه دانست و ادامه داد: وقف یک سنت حسنه است و واقف با وقف کردن صدقه جاریه از خود به جای می گذارد بطوریکه فرد واقف که با مردن دستش از انجام هر گونه عمل خیری کوتاه میشود ولی تا زمانیکه موقوفه برقرار باشد از ثواب آن بهرهمند میشود.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک تبریز یادآور شد: باید با اهتمام ورزیدن به احیای فرهنگ وقف در خانواده زمینه عمل به سیره ائمه اطهار(ع) را در محیط خانه فراهم سازیم.
حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به تاثیر تبلیغ قرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد: هرچه تبلیغ  وقف بیشتر شود در واقع کمک به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه است.

captcha