استقرار تیم‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده/ نیاز به حضور تیم‌های بهداشت روان
کد خبر: 3664968
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

استقرار تیم‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده/ نیاز به حضور تیم‌های بهداشت روان

گروه سلامت: تیم‌های مختلف بهداشت در مناطق زلزله‌زده برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و سایر بیماری‌ها مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تیم‌های سلامت روان، بهداشت و محیط، آزمایشگاه‌های بیماری واگیر و تیم‌های سلامت جمعیت و مامایی در بیمارستان‌های صحرایی مناطق زلزله استقرار مستقر شدند، این تیم‌ها شامل گروه‌های سیار و گروه‌های ثابت هستند که به گفته یکی از اعضای این تیم‌ها معمولا در شرایط بحران در مناطق بحرانی حضور پیدا می‌کنند.
این گروه‌ها به نمونه گیری آب، کشت مدفوع، آزمایش خون و ... پرداخته و سعی دارند از شیوع بیماری‌های واگیر پیشگیری کنند.
به گزارش ایکنا در مناطق زلزله زده با توجه به وضعیت بهداشتی احتمال شیوع بیماری‌های واگیر مانند وبا که اخیرا از هشدار شیوع آن از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز داده شد، وجود دارد.
همچنین دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تمامی روانشناسان و کارشناسان علوم تربیتی و مشاوران بومی کردزبان به دلیل همزبانی با زلزله زدگان درخواست کرده به تیم‌های سلامت روان اعزامی به مناطق زلزله‌زده بپیوندند.
مشاهدات خبرنگار ایکنا حاکی از این است که وضعیت روحی و سلامت روان مردم مناطق زلزله زده و همچنین شهرهای اطراف این مناطق مانند روانسر، پاوه، کرند، اسلام آباد غرب و جوانرود مناسب نبوده و در نوعی هراس ناشی از تکرار فاجعه به سر می‌برند.
captcha