غبارروبی آستان مقدس امام‌زاده سید حمزه(ع) تبریز
کد خبر: 3665066
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

غبارروبی آستان مقدس امام‌زاده سید حمزه(ع) تبریز

گروه اجتماعی: همزمان با روز اول ماه ربیع الاول آستان مقدس سیدحمزه(ع) تبریز غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، همزمان با روز اول ماه ربیع الاول آستان مقدس سیدحمزه(ع) تبریز با حضور حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و جمعی از مسئولان و روحانیون استان، غباروبی و عطرافشانی شد.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، در این آیین، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول، بیان کرد: مقام معظم رهبری بیانات گوهربار فراوانی در رابطه با اهمیت تکریم و احترام به امام‌زادگان(ع) و بقاع متبرکه بیان فرمودند که یکی از مهم‌ترین این جملات، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، ما نیز در این رابطه تلاش می‌کنیم اما هنوز هم با سطح مطلوب فاصله بسیاری داریم.
وی با بیان اینکه احترام و تکریم امام‌زادگان(ع) در حقیقت احترام به فرزندان اهل‌بیت(ع) و شعائر الهی است، تشریح کرد: استان ما از نعمت وجود امام‌زادگان(ع) بی‌بهره نمانده و بقاع متبرکه بسیاری در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که بقعه‌ی متبرکه امام‌زاده سید حمزه(ع) از جمله آن است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در طول ایام سال در بقاع متبرکه، ادامه داد: مبلغان اعزامی از قم در مناسبت‌های مختلف سال در امام‌زادگان(ع) استان حضور داشته و برنامه‌های مختلفی در آستان مطهر امام‌زادگان(ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مصایبی با تاکید بر اینکه در تمامی مناسبت‌های سال امام‌زادگان(ع) استان همواره میزبان مردم هستند، خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره خانواده و مشاوره حقوقی به همراه دیگر برنامه‌ها در امام‌زاده سید حمزه(ع) فعال بوده و ما در برگزاری برنامه‌ها، صرفا بر روزهای خاص تمرکز نکرده‌ایم.
گفتنی است، امامزاده سید حمزه(ع) تبریز با ۱۶ واسطه به هفتمین امام معصوم شیعیان حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می‌رسد.
captcha