بیش از 12 هزار مصدوم زلزله در بیمارستان‎‌ها پذیرش شدند
کد خبر: 3665151
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
حریرچی عنوان کرد:

بیش از 12 هزار مصدوم زلزله در بیمارستان‎‌ها پذیرش شدند

گروه سلامت: سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح ابعاد رسيدگي به مصدومان حادثه زلزله غرب كشور گفت: تاكنون ١٢ هزار و ٣٨٦ مصدوم مورد پذيرش قرار گرفتند كه ٨٣٧٠ نفر به صورت سرپايي مداوا شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، در تشریح ابعاد رسيدگي به مصدومان حادثه زلزله غرب كشور اظهار کرد: تاكنون ١٢ هزار و ٣٨٦ مصدوم مورد پذيرش قرار گرفتند كه ٨٣٧٠ نفر به صورت سرپايي مداوا شدند.
 وی افزود: از مصدومان بستري شده داخل استان کرمانشاه ٢١٨٨ نَفَر ترخيص شده و ٣٧٢ نفر هنوز بستري هستند، ۳۹۱ مصدوم به خارج از استان اعزام شدند و ١٣٧٢ مورد عمل جراحي در داخل استان و در مجموع ١٥٥٠ جراحي انجام شد كه نتايج خوبي داشت.
وی ادامه داد: تعداد فوتي‌ها در صحنه حادثه بيش از ٤٠٠ نفر گزارش شده و تعداد فوتي‌ها در بيمارستان‌ها و حين اعزام ٢ نفر اعلام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: تعداد قطع نخاع و قطع عضوي‌ها اندك و انگشت شمار است و جراحي‌هاي پيوند اعضا با موفقيت همراه بوده  است.
 حریرچی در ادامه با اشاره به این که اطلاع رساني در بحران‌ها و حوادث بايد مديريت شده باشد اظهار کرد: در واقع خبررساني در بلايا و حوادث بايد به طور صحيح مدیریت شود، اخبار اغراق شده و غير واقعي موجب تشويش اذهان عمومي و تحريك احساسات و متشنج شدن جامعه مي‌شود، لذا رسانه‌ها بايد همگرايي داشته باشند.
وی افزود: فضاي مجازي مي‌تواند فرصت خوبي براي انتشار اخبار صحيح و اميد بخش باشد اما چنانچه مديريت نشود، تبديل به تهديد مي‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در كشورهاي ديگر، رسانه‌ها اجازه انتشار عكس مصدومان و فوت شدگان حادثه را ندارند، بنابراين زمانيكه حادثه‌اي رخ مي‌دهد، نيازي به پمپاژ اخبار منفی نيست.
captcha