ضرورت ارتباط تأثیرگذاران حوزه با بدنه حوزه علمیه
کد خبر: 3665285
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
اکبرنژاد خواستار شد:

ضرورت ارتباط تأثیرگذاران حوزه با بدنه حوزه علمیه

گروه اندیشه: اکبرنژاد با انتشار یادداشتی خواستار ارتباط مستقیم افراد موثر در ساختار حوزه‌ علمیه با بدنه حوزه‌های علمیه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام محمدتقي اکبرنژاد بنیان گذار مؤسسه تحقیقاتی «فقاهت و تمدن‌سازي اسلامي» و از مدافعان جدی ایجاد تحول در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه است. وی علاوه بر برپایی کرسی‌های علمی و تألیف آثار مختلف در این زمینه، بیانیه‌هایی نیز منتشر می‌سازد و مواضع خود را علنا بازگو می‌کند. جدیدترین بیانیه وی خطاب به حجت‌الاسلام اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور از نظر می‌گذرد؛
«سخنی با جناب آقای اعرافی(حفظه الله)
سرور معظم آیت الله اعرافی از اساتید فاضل و خوشفکر و مدیران شایسته حوزه هستند. این شایستگی است که ما را امیدوار می سازد تا دست به قلم برده مطالبی را خدمت ایشان بنویسیم. مطلبی که در این نوشتک می‌خواهم بدان بپردازم ضرورت ارتباط مستقیم افراد موثر در حوزه با بدنه حوزه است. 
شخص آقای اعرافی از بدو مدیریت خود، دیدارهای وسیعی را با فضلای حوزه ترتیب دادند و از دیدگاه‌های ایشان بهره بردند. همین طور برای اولین بار سفرهای استانی را آغاز کردند و از نزدیک در جریان مسائل حوزه‌های شهرستان‌ها قرار گرفتند. حرکتی که به جدّ باید از آن تقدیر نماییم و خدا قوت بگوییم.
چیزی که ذهن بنده را مشغول ساخته، این است که آیا ارتباط آقای اعرافی با بدنه طلاب و اساتید به تنهایی راهگشاست یا این ارتباط واجب عینی است و تمام مؤثرین حوزه از مراجع عظام(دامت تاییداتهم) گرفته تا اعضای محترم جامعه مدرسین و شورای عالی و مدیران ارشد حوزه(حفظهم الله) باید به این فریضه عمل نمایند. هم ذات پنداری و درک ماوقع نه یک ادب که یک فریضه است بر کسی که می‌خواهد برنامه بریزد و تصمیم بگیرد و قضاوت کند. 
همان طور که مستحضرید مؤسسه فقاهت خواست زمینه ساز انجام این فریضه باشد و جلساتی را در محضر مراجع عظام و با حضور طلاب عزیز و اساتید کرام ترتیب دهد تا زمینه گفت‌وگو و مفاهمه فراهم آید و طلاب و اساتید سخن خود را بی پرده و بی پروا در کمال ادب خدمت پدران معنوی خود عرضه دارند، اما موفق نشد. ظاهر اعتذار به کسالت و قِلّت وقت و ... باطنی داشت که همگان متوجه شدند. با این وصف از طرف تمام طلاب و اساتید بزرگوار از خدمت سرور معظم جناب آقای اعرافی خواهشمندم شخصا متولی این مهم گردند و زمینه این ارتباط را فراهم آورند. بی شک این مهم جزو باقیات صالحات ایشان ثبت خواهد شد و بر درجات ایشان در نزد خالق و خلق خواهد افزود. پیشاپیش از تلاش‌های ایشان سپاس‌گزارم.
محمد تقی اکبرنژاد»
captcha