کارکرد سواد رسانه‌ای به عنوان یک مشاور در فضای مجازی
کد خبر: 3665320
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
زاهدی تبیین کرد:

کارکرد سواد رسانه‌ای به عنوان یک مشاور در فضای مجازی

گروه فناوری اطلاعات: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سواد رسانه یک مشاور در فضای مجازی برای هدایت بهتر افراد است تا کاربران بتوانند میان محتوای مناسب و مخرب تمییز قائل شوند؛ بنابراین ضروریست که ما به سواد رسانه‌ای بها دهیم و نسبت به تبلیغ و ترویج آن در فضای مجازی تلاش کنیم.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آموزش سواد رسانه‌ای برای کاربران فعال فضای مجازی گفت: در زندگی روزمره فضای حقیقی شاهد تهدیدها و فرصت‌هایی هستیم حتی در این فضای حقیقی مفاسد اقتصادی، اخلاقی، جرم وجنایات زیادی وجود دارد و البته در کنار این موارد منفی شاهد مهربانی‌ها و اخلاق خوب هستیم که کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه مصداق بارز این مهربانی‌ها و همدردی‌هاست که همه هموطنان‌مان بسیج شدند و به میدان آمدند؛ بنابراین فضای مجازی هیچ تفاوتی با فضای حقیقی ندارد و در این فضا شاهد فرصت‌ها و تهدیدها هستیم.

وی ادامه دارد: فضای مجازی، فضایی است که می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای ارتقای جایگاه افراد، ارتقای فهم، بصیرت، علم و دانش فراهم کند. همانطور که ما در زندگی حقیقی نیازمند مشاور هستیم و پدرومادر، دوست، معلم را به عنوان مشاور برای خود انتخاب می‌کنیم، در فضای مجازی هم نیازمند مشاور داریم که نام این مشاور، سواد رسانه‌ای می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سواد رسانه یک مشاور در فضای مجازی برای هدایت بهتر افراد است تا کاربران بتوانند میان محتوای مناسب و مخرب تمییز قائل شوند؛ بنابراین ضروریست که ما به سواد رسانه‌ای بها دهیم و نسبت به تبلیغ و ترویج آن در فضای مجازی تلاش کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه وضعیت خوبی در فضای مجازی نداریم و این واقعیت را باید بپذیریم. بنظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، ایجاد سامانه سما و آغاز شامد به عنوان موضوع کنترل نظارتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در ارتقای سواد رسانه‌ای کمک کند. خوشبختانه این برنامه‌ها برای ارتقای سواد رسانه‌ای آغاز شده اما کفایت نمی‌کند و باید خانواده‌ها خودشان هم در این زمینه فعال باشند.
captcha