ثبت‌نام آزمون دکتری 97 از فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 3665566
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

ثبت‌نام آزمون دکتری 97 از فردا آغاز می‌شود

گروه دانشگاه: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور درباره شرايط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمركز (Ph.D) سال 1397، ثبت‌نام در این آزمون از فردا آغاز می‌شود و تا 7 آذرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به دنبال اطلاعيه‌های منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، شرایط ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودی دوره دكتری (نيمه متمركز Ph.D) سال 1397 برای پذيرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پيام‌نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غيرانتفاعی و پرديس خودگردان دانشگاه‌ها به شرح زیر است:
ثبت‌نام در این آزمون از صبح فردا چهارشنبه، یکم آذرماه سال جاری آغاز می‌شود و در روز سه‌شنبه، 7 آذرماه پايان مي‌یابد. ثبت‌نام به صورت اينترنتی و از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org انجام می‌گیرد.

هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در يک كدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شركت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت‌ نمايد. داوطلبان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرايط بودن، نسبت به پرداخت هزينه خريد كارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذيل، اقدام كنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند. دفترچه راهنمای مذكور همزمان با شروع ثبت‌نام از پايگاه اطلاع‌رسانی اين سازمان قابل دريافت است.

هزینه شرکت در آزمون دکتری سال 97، مبلغ 600 هزار ریال است و با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام به‌صورت اينترنت انجام می‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكی آنها فعال است، با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رسانی سازمان نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام شركت در آزمون اقدام نمایند.

بر اساس برنامه زمانی پيش‌بينی شده آزمون ورودی دكتری (نيمه‌متمركز Ph.D) سال 1397 در روز جمعه، 4 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌بایست از روز سه‌شنبه، یکم اسفندماه لغايت روز پنجشنبه، 3 اسفندماه با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رسانی اين سازمان نسبت به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون و راهنمای شركت در آزمون اقدام نمايند.

لازم به ذکر است هرگونه‌ تغييری در شرایط ثبت‌نام و مراحل آن، از طريق‌ نشريه پيک سنجش‌ (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش‌) و یا پايگاه اطلاع‌رسانی این سازمان ‌اعلام ‌خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 42163-021 تماس‌ حاصل‌ نموده و يا به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمايند.
captcha