ترویج سنت حسنه وقف؛ بهترین راهکار برای کاهش مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 3665990
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

ترویج سنت حسنه وقف؛ بهترین راهکار برای کاهش مشکلات اقتصادی است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: وقف بهترین برنامه‌ریزی اسلام برای کاهش مشکلات اقتصادی و برقراری عدالت علوی در جامعه دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز، یکم آذر همزمان با هفتمین روز هفته وقف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این روز به نام وقف، اقتصاد مقاومتی، توسعه و اشتغال نامگذاری شده، است، اظهارکرد: دربخش مسائل اقتصادی موقوفات نقش بسزایی ایفا می‌کنند.
وی افزود: وقف می‌تواند جلوی انباشت ثروت را بگیرد و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ، مشکلی از مشکلات جامعه را مرتفع کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: سنت وقف از مهم‌ ترین تمهیدات دین اسلام در تامین آینده مسلمانان است.
این مسئول گفت: اقتصاد مقاومتی معنایش این است که ما یک اقتصادی داشته باشیم که هم روند رو به رشد اقتصادی در کشور محفوظ بماند؛ هم آسیب‌‌ پذیری‌ اش کاهش پیدا کند.
صالحی تصریح کرد: اگر اقتصاد در لایه‌های اجتماع با رویکرد وقف پیگیری شود و فعالیت‌ های اقتصادی بر مبنای آن صورت گیرد، می‌توان شاهد تحولی مطلوب در اقتصاد بود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تاکید کرد: به اندازه همه نیازهای بشر امکان وقف وجود دارد از این رو بکاربردن وقف در زمینه اقتصاد مقاومتی از هرگونه آسیب ها و تنگناهای اجتماعی در عرصه نبرد اقتصادی دشمن جلوگیری به عمل می‌آورد.

captcha