بیان خاطراتی از سیدمهدی فاطمیان از زبان قاری بین‌المللی
کد خبر: 3666159
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

بیان خاطراتی از سیدمهدی فاطمیان از زبان قاری بین‌المللی

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمد عباسی قاری بین‌المللی کشورمان در مراسم بزرگداشت مرحوم سید مهدی فاطمیان به بیان خاطراتی از این استاد فقید پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) مراسم بزرگداشت مرحوم سیدمهدی فاطمیان به همت جامعه قرانی کشور در شورای عالی قرآن برگزار شد.
در این مراسم، علاوه بر تلاوت قرآن توسط قاریان بین‌المللی کشورمان، محمد عباسی، قاری پیشکسوت قرآن نیز به ذکر خاطراتی از مرحوم فاطمیان پرداخت.
وی در ابتدا بیان کرد: یکی از ویژگی‌های ایشان دائم الذکر بودن بود، به طوری که شاید از ۲۴ ساعت، ۲۰ ساعت را دائم الذکر بودند و‌ به من هم می‌گفتند که باید روزی دو جزء قرآن از ایشان بپرسم.
عباسی بیان کرد: ایشان بسیار شخصیت متین و آرامی داشتند و هرگز به دلیل مشکلات سفر به هم نمی‌ریختند و‌ ما نیز در ایشان اضطراب را نمی‌دیدیم، ضمن اینکه ایشان بسیار اهل تفکر و‌ کم‌حرف بودند، مگر اینکه از ایشان سوالی پرسیده می‌شد که در اینصورت نیز معمولا با استناد به آیات قرآن جواب می‌دادند.
وی در ادامه تصریح کرد: مرحوم استاد فاطمیان بسیار نقد پذیر بودند علاوه بر این گاهی در مسافرت‌هایی که گاه ۲۰ روز هم به طول می‌انجامید، تهجد ایشان ترک نمی‌شد.
عباسی بیان کرد: همچنین ایشان تسلط بالایی روی قرآن و مسایل اعتقادی داشتند و در سفری که به افریقا داشتیم ایشان به دایره‌المعارف قرآن معروف شده بودند، مرحوم استاد فاطمیان به امام مجتبی(ع) نیز علاقه‌مند بودند و در نهایت نیز در روز شهادت این امام به خاک سپرده شدند.
captcha