پایبندی به حجاب اسلامی تاکید ویژه فرزند شهیدم به مردم کشورش است
کد خبر: 3666162
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
پدر شهید محمود ریاحی:

پایبندی به حجاب اسلامی تاکید ویژه فرزند شهیدم به مردم کشورش است

گروه جهاد و حماسه: پدر شهید محمود ریاحی در دیدار هفتگی جامعه قرآنی با خانواده آنها اظهار کرد: پایبندی به اخلاق و کردار اسلامی از تاکید ویژه فرزند شهیدم بود که ما اطرافیانش را به آن توصیه می‌کرد اما در میان این توصیه‌ها وی تاکید ویژه‌ای به روی حفظ حجاب اسلامی داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، بیست و پنجمین دیدار هفتگی جامعه قرآنی با بازدید از خانواده شهید محمود ریاحی انجام شد. در این جلسه رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران اظهار کرد: حلول ماه ربیع را به همه مسلمانان به ویژه خانواده شهید ریاحی تبریک عرض می‌کنم این روزها ما در آستانه اعیاد بزرگی چون میلاد حضرت رسول(ص) و آغاز امامت امام زمان(عج) هستیم و ان‌شاء الله این ایام پر برکت به ما توفیق دهد تا بتوانیم بهتر و بیشتر در مسیر آرمان‌های شهدا حرکت کنیم.

وی افزود: دیدار هفتگی جامعه قرآنی با دو هدف انجام می‌شود. ابتدا اینکه بتوانیم در حد توانمان ادای دینی هر چند کم به خانواده شهدا داشته باشیم دوم اینکه در سایه این دیدارها که در قالب برنامه‌های مستند پخش خواهد شد، مروج فرهنگ شهدا باشیم.

در ادامه این مراسم پدر شهید ریاحی درباره فرزند شهید خود اظهار کرد: درباره شهدا سخن گفتن کار راحتی نیست چون آنها با ایثاری که انجام دادند به درجه والای شهادت نائل آمدند برای همین شمردن خوبی‌های آنها کاری ساده نیست ولیکن طبق آنچه که من در 18 سال زندگی شهید محمود ریاحی دریافت کردم این است که وی با وجود سن کم به لحاظ اعمال بسیار پر بار و سعادتمند بود.

وی افزود: وی از کودکی به روی مسائل دینی و قرآنی تاکید فراوان داشت فرزند شهیدم متولد سال 1344 بود و سال‌های ابتدای را در دوران طاغوت پشت سر گذاشته بود اما به خوبی به یاد دارم که وی همیشه بابت مبارزه با بی حجابی معلم‌های خانم مدرسه با مسئولان مدرسه خود اختلاف نظر داشت.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب محمود(شهید ریاحی) نوجوانی بیش نبود اما با وجود سن کم در مبارزات بر علیه طاغوت حضور فعال داشت به نحوی که مادرش دائما به دنبال در تظاهرات بود تا به نوعی از وی محافظ کند بعد از انقلاب نیز وی نام خود را در بسیج نوشت و از همان زمان فعالیت‌های بسیج خود را آغاز کرد وی به شدت به انقلاب دلبسته بود و همیشه تاکید داشت که انقلاب اسلامی امانتی گوهربار در اختیار ماست که باید از آن به دقت پاسداری کنیم.

این پدر شهید با تاکید بر اینکه فرزندش از ابتدای جنگ تا زمان شهادت دائما در جبهه بود گفت: زمانی که جنگ آغاز شد من و فرزندم با هم برای رفتن به جبهه ثبت نام کردیم اما من به دلیل حساسیت‌های شغلی خود از حضور در جبهه به عنوان رزمنده معذور شدم. هر چه در قالب بازدید کننده بارها به جبهه رفتم. در همان زمان به خوبی به یاد دارم که وی هر گاه از جبهه برای مرخصی به منزل می‌آمد به شدت در پی بازگشت بود چون می‌گفت ممکن است عملیات شود و وی سعادت حضور در آن عملیات را از دست دهد برای همین معمولا زودتر از زمانی که برای مرخصی وی در نظر گرفته شده بود به جبهه باز می‌گشت.

وی ادامه داد: شهید ریاحی در عملیات والفجر یک به شهادت رسید اما پیش از آن در عملیات فتح المبین از خود رشادت فراوان نشان داد اما در نهایت با نظر لطفی که خداوند به وی داشت در فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.درباره سجایای اخلاقی فرزند شهیدم باید بگویم که وی در تمامی کارهایش الگو بود و با وجود سن کمش تاکید داشت که یک مومن واقعی می‌باید حتما از رفتار حسنه و اخلاق نیکو بهره‌مند باشد. برای همین به یاد ندارم که وی حتی یکبار نیز با من و مادرش با صدای بلند سخن گفته باشد.

وی درباره علاقه فرزندش به یادگیری قرآن گفت: اولین معلم قرآن پسر شهیدم خودم بودم چون در زمان کودکی فرزندم آنچنان که باید کلاس‌های قرآن وجود نداشت چون نظام ستم‌شاهی به هر طریق ممکن با قرآن مخالفت می‌کرد پس سعی کردم خود از کودکی به وی قرآن بیاموزم و نکته جالب اینجاست وی به شدت در یادگیری قرآن باهوش بود و هر نکته و دستور العمل قرائت را با یک بار گفتن فرا می‌گرفت.

در بخش دیگری از این مراسم مادر شهید محمود ریاحی در سخنانی تاکید کرد: پسرم سال‌هاست که به شهادت رسیده اما من هیچگاه حس نمی‌کنم که او در کنار من نیست بلکه او را دائم در کنار خود می‌دانم زیرا شهدا زنده‌اند و بر اعمال ما نظارت دارند. فرزندم 18 سال بیشتر عمر نکرد اما دستاوردهای همین زمان اندک بیش از یک انسان 50 ساله بود چون وی با سجایای نیکویی خود در ذهن همه اطرافیانش چهره‌ای مثال زدنی بود.

این مادرش شهید در پایان این مراسم تصریح کرد: فرزند شهیدم به شدت به روی مسئله حجاب تاکید داشت و همانگونه که پدرش گفت بابت بی حجابی معلمان زن در مدرسه به شدت ناراحت بود حتی به یاد دارم وقتی من وی را برای رفتن به مدرسه همراهی می‌کردم وی تاکید داشت که من این کار را انجام ندهم چون به شدت برایش موضوع محرم و نامحرم مهم بود. این سخن را گفتم تا به مردم بگویم شهدا به شهادت رسیدند تا ما در آرامش زندگی کنیم. اما ما نیز مسئولیت‌های پیرامون این شهدا داریم از جمله آنکه به فرامین و دستورات آن عمل کنیم. در همین رابطه پایبندی به حجاب اسلامی یکی از توصیه‌های بسیار جدی فرزند شهیدم به هموطنانش است.

در پایان این مراسم از سوی جامعه قرآنی هدایای به رسم یادبود به پدر و مادر شهید محمود ریاحی اهدا شد.

captcha