اعلام موضوعات مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3666599
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

اعلام موضوعات مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: هشتاد و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز پنجم آذرماه برگزار می‌شود که یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه ارائه گزارشی از پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه خانواده شهدای قرآنی فاجعه منا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هشتاد و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، فردا، یکشنبه، پنجم آذرماه ساعت 15 تا 17 در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

بر همین اساس در این جلسه یک پیش دستور و سه دستور مورد بررسی قرار خواهد گرفت که پیش دستور این جلسه به بحث شهدای فاجعه منا می‌پردازد. در این زمینه قرار است تا گزارشی از پیگیری‌های صورت گرفته در مورد وضعیت خانواده شهدای قرآنی فاجعه منا ارائه شود.

همچنین اولین دستور این جلسه گزارش ارزیابی اجرای مصوبه اهداف آموزش عمومی قرآن در سال‌های 95 و 96 است. دستور دیگر این جلسه بررسی گزارش یکساله اجرای طرح ترویج تلاوت و تدبر روزانه قرآن کریم است. 

این طرح سال گذشته در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصویب و مقرر شد تا صدا و سیما با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، موضوع ترویج تلاوت و تدبر روزانه در قرآن کریم را پیگیری و به صورت آزمایشی یک سال اجرا کند تا پس از آن نتایج و عملکرد این طرح به شورای توسعه ارائه و در مورد آن تصمیم‌گیری نهایی شود. 

دستور سوم نیز گزارش و آسیب‌شناسی عملکرد شورای هماهنگی قرآنی استان‌ها و ارائه پیشنهادات برای بهبود وضعیت است.

جلسه هشتاد و هشتم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر اساس برنامه باید هفته قبل و به میزبانی شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می‌شد که با توجه به ایام اربعین حسینی با یک هفته تأخیر برگزار می‌شود.

captcha