مقاومت مردم در مقابل ابرقدرت ها درس ایثار و استقامت را به جهانیان میدهد
کد خبر: 3666922
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
جانشین مشاور و دستیار مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا:

مقاومت مردم در مقابل ابرقدرت ها درس ایثار و استقامت را به جهانیان میدهد

گروه اجتماعی: جانشین مشاور و دستیار مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا گفت: مقاومت های مردم منطقه به جهانیان آموخت که می توان سالیان سال در مقابل ابر قدرت ها و عوامل استکبار مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 4 آذر سردار علی شمشیری جانشین مشاور و دستیار مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در اجلاس فرهنگ و آموزش کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۰۰۰ هزار شهید استان که صبح امروز در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد با اشاره به پیروزی نیروهای مقاومت بر رژیم خود خوانده داعش و ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امروز شاهد  تحقق بیانات امام خمینی رضوان الله در زمان انقلاب و قبل از آن هستیم که بسیج صد ها میلیونی در سراسر جهان در حال گسترش است و با تلاش های خود و مقاومت مردم منطقه توانستند در مقابل استکبارات  دشمنان بایستند.

وی تاکید کرد: بسیج در تمام قائله های جهانی حضوری مستمر و پایبند داشته و در دوران 8سال جنگ تحمیلی نیز به بهترین شکل حاضر شد.

وی تصریح کرد: اگر قریب به 800دانش آموز  و 150فرهنگی از استان به درجه رفیع شهادت رسیدند در عوض اکنون اقتدار جمهوری اسلامی را رقم زده و تاثیر بسزایی در همه ملت ها جهت مقاومت در مقابل ابر قدرت ها داشتیم.

جانشین مشاور و دستیار مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا اظهار داشت: امام خمینی(ره) چند ماه قبل از رحلت منشور روحانیت را بیان کرده و در آن آرمان های انقلاب اسلامی را به طور دقیق بیان کرد.

وی با اشاره به اشغال سوریه توسط تروریست ها ادامه داد: بیش از 70درصد کشور سوریه در تصاحب تروریست ها بوده و  بیش از 70کشور پشتوانه تروریست ها بودند اما مردم سوریه با مقاومت پیروزی  به ارمغان آوردند.

جانشین مشاور و دستیار مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به پیام ملک عبدالله شاه قبلی عربستان به بشار اسد افزود: وی طی نامه ای به بشار اسد از او خواست تا از مقاومت دست برداشته و ارتباط خود با ایران را به حداقل برساند اما بشار اسد پس از 3روز  به وی خبر داد که ما از محفل شما یاد گرفته ایم با دشمن دشمنمان دشمنی کنیم و ایران با دشمن دشمن ما یعنی اسراییل مخالف است پس دوست و یار مناسبی برای ما است.

وی همچنین با اشاره به حمله صهیونیست ها در سال1982به بیروت گفت: تعدادی از لشکر ایران با عنوان لشکر 27به منطقه اعزام شده و به شعیان بیروت درس مقاومت آموختند.

سردار شمشیری همچنین به اشغال لبنان و پیروزی  حزب الله در منطقه  تصریح کرد: نیروهای مقاومت حزب الله موفق شدند پس از بیست سال با مقاومت و تلاش ذلیلانه دشمنان را از کشور بیرون کرده و حزب الله را تقویت کنند.

جانشین مشاور و دستیار مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ادامه داد: دشمنان از به وجود آمدن اژدهایی در منطقه خبر دادند که ایران مغز و سر آن سوریه تن و بدن آن و لبنان دم آن است دشمنان درصدد تخریب تن و دم این اژدها برآمدند اما با بدترین نوع شکست روبرو شدند.

وی با اشاره به جنگ 33روزه لبنان ومقاومت مردم سوریه در مقابله با دشمنان اظهار داشت: نیروهای حزب الله مردم سوریه با وجود اینکه بیش از 80درصد خاک خود را از دست داده بودند توانستند با مقاومت و الهام گرفتن از مقاومت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران همچنین رهنمود های امام خمینی(ره)  پیروزی دلشنین برای خود و شکست و ضربه ای جبران ناپذیر برای دشمنان به ارمغان بیاورند.

سردار شمشیری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ از کمترین سلاح هابرخوردار بوده و از هرگونه موشکی بی بهره بودند اما اکنون رتبه پنجم موشکی را به خود اختصاص داده اند.

جانشین مشاور و دستیار مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا از تشکیل بسیج جهانی در سراسر جهان خبرداد و اذعان داشت: دانش  آموزان و معلمان و پشتوانه های حقیقی انقلاب هستند و شهدای الگوهای انقلاب اند و باید در صدد نابودی اسرائیل برآییم.
captcha