ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل
کد خبر: 3667131
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر داخلی مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل، گزارشی از فعالیت‌های مذهبی و قرآنی این مرکز ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مریم علیزاده، مدیر داخلی مرکز جامعه بیت الزهرا(س) شهرستان آران و بیدگل درباره فعالیت‌های ماه محرم سال جاری گفت: در ماه محرم و صفر کارگروه تحقیق و پژوهش مؤسسه در پی برگزاری نشست‌هایی به بررسی موضوعات مختلف دینی، اجتماعی و... و نحوه اطلاع رسانی، نوع دعوت‌ها، موضوعات احکام ، مباحث سخنرانی، پذیرایی مدعوین و ... پرداخت.

وی ضمن تشکر از حضور عموم مردم به ویژه خا­نواده‌های ایثارگران و مدافع حرم و گروهای مختلف قرآن‌آموز مؤسسه قرآن و عترت مرکز اعم از جوانان، نوجوانان و نونهالان به تشریح برنامه های اجرایی پرداخت.

علیزاده بیان کرد: قرائت قرآن، زیارت عاشورا، دعای علقمه، دعای کمیل، زیارت اربعین، زیارت پیامبر(ص)، احیاء شب عاشورا همراه با قرائت زیارت عاشورا، قرائت دعای ناحیه مقدسه، زیارت ائمه بقیع(ع) از جمله برنامه‌های اجرایی بود.

مدیر داخلی این مرکز به ویژه‌ برنامه‌های دیگر اشاره کرد و افزود: برپایی مراسم‌های رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا (ع) ، شهادت امام سجاد(ع)، شهادت حضرت رقیه(س)، تجلیل از اسرا و مفقودین، تجلیل از شهدای دانش‌آموز و تبین شهادت محمد حسین فهمیده، بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ویژه برنامه شهید حججی، مادران شهدا ، شهدای حرم و گمنام، شهدای دفاع مقدس و شهدای محراب، ختم قرآن برای سلامتی آقا امام زمان(عج) و زلزله‌زدگان کرمانشاه، تعزیه، مداحی نوجوانان پسر، سرود، جمع‌آوری کمک برای خانواده‌های تحت پوشش مرکز، ثبت‌ نام کلاس‌های قرآنی و معارف و فرهنگی مرکز از این برنامه‌ها است.

وی به سخنرانان مراسم‌های مذهبی و قرآنی این ماه اشاره کرد و افزود: در این دو ماه از حوزه علمیه آران و بیدگل، کاشان، قم و اساتید دانشگاه و.... برای سخنرانی به این مراسم دعوت شدند و مبحث سخنرانی‌های آنان شامل بیان پیام‌های قرآنی و ارائه نکات اخلاقی، رفتاری، دینی با استناد به آیات قرآن با هدف بهره‌جویی قرآنی به صورت عملی در زندگی روز‌مره بود.

علیزاده به دیگر مباحث مطرح شده در این سخنرانی‌ها تأکید کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مانند ائمه(ع) الگوهای زندگی، جوانان و گستره فضای مجاری، طب سنتی و درمان اسلامی، معضلات جامعه، مشکلات جوانان و نوعروسان، فضای مجازی، سلسه مباحث تربیت فرزند و عوامل قیام عاشورا، موضوعات اخلاقی، موضوعات تربیت نوجوان، مباحث اجتماعی، سلسه مباحث صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، امر به معروف و نهی از منکر، سلسه مباحث آداب همسر داری، نحوه پیدایش اعتیاد در خانواده با حضور کارشناسان انجام شد.

مدیر داخلی از دیگر فعالیت‌های این مرکز یاد برد و تصریح کرد: برگزاری همایش بیستمین پایان دوره نونهالان قرآنی مؤسسه قرآن و عترت مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) در ۲۸ مهر با حضور شایان فر کارشناس و روانشناس کودکان و نوجوانان که همراه با ارائه گواهینامه پایان دوره و اجرای ویژه ‌برنامه‌هایی توسط نونهالان اعم از نمایش، اجرای نوحه توسط نونهالان، برگزاری بیش از 60 جلسه ویژه محرم و صفر به صورت ثابت در سطح شهرستان و توابع بود.

وی در پایان درباره کادر اجرایی و خدماتی که در ماه محرم و صفر تلاش کردند و گفت: از گروه انتظامات، تشریفات، خدمات، نظافت، صوتی و تصویری، پذیرایی، تدارکات، تبلیغات، مسابقات، نمایش، تعزیه و هم‌خوانی گروه نونهالان و نوجوانان قرآنی مرکز، اجرایی و نمایشگاه مهدویت و غیره تشکر کرد.

captcha