ارائه 370 دستاورد از دانش‌آموزان و معلمان البرزی در نمایشگاه پژوهش
کد خبر: 3667295
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

ارائه 370 دستاورد از دانش‌آموزان و معلمان البرزی در نمایشگاه پژوهش

گروه فرهنگی: مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: 370 دستاورد پژوهشی از دانش‌آموزان و معلمان این استان در چهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری البرز به میزبانی دانشگاه پیام‌نور ارائه و به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، پنجم آذر در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در این نمایشگاه 150 طرح پژوهشی از دانش‌آموزان و 200 طرح از معلمان البرز به منظور ایجاد انگیزه و تشویق فعالان عرصه تعلیم و تربیت در محور اقدام پژوهی در معرض دید عموم قرار داده شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه برای دانش‌آموزان بازدیدکننده کارگاه‌های آموزشی از جمله از سوی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ملاصدرا در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با توجه به استقرار دبیرخانه کشوری سلول های بنیادی در این پژوهش‌سرا برگزار می‌شود.
این مسئول از هفته پژوهش به عنوان یک فرصت برای ترویج فرهنگ فناوری، تشویق محققان به تولید علم و فناوری کشور نام برد و یادآور شد: دراین نمایشگاه اختراعات، ابداعات دانش‌آموزی در قالب طرح پژوهشی به نمایش درآمده تا توانمندی و استعداد دانش‌آموزان در ایران کوچک آشنایی بیشتری پیدا کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: دانش‌آموزان البرزی در طرح پژوهشی ایده برتر نیز با 270 اثر شرکت کردند تا دانش‌آموزان با فرآیند تجاری‌سازی آشنا شوند.
ساکی خاطر نشان کرد: از بین 370 طرح پژوهشی برتر آموزش و پرورش 150 طرح مربوط به دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف پژوهشی است.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 16 غرفه به آموزش و پرورش اختصاص یافته است که در غرفه سرای قلم آن 200 تالیف از معلمان پژوهنده البرز به نمایش گذاشته شده است.
ساکی ابراز کرد: در غرفه سرای قلم همچنین میز مشاوره پژوهش نیز فعال شده تا دانش‌آموزان پاسخ سوالات خود را در حوزه اقدام‌پژوهی از معلمان تالیف‌گر بگیرند.
این مسئول گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده بیش از 20 هزار دانش‌آموز و معلم از چهارمین نمایشگاه استانی پژوهش در استان البرز بازدید می‌کنند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز در سال گذشته رتبه اول نمایشگاه پژوهش استان را کسب کرد.

captcha