رئیس جامعه شیعیان روسیه: داعش محصول سازمان‌های اطلاعاتی آمریکاست
کد خبر: 3667320
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

رئیس جامعه شیعیان روسیه: داعش محصول سازمان‌های اطلاعاتی آمریکاست

رئیس جامعه شیعیان روسیه با بیان اینکه گروه تروریستی داعش محصول سازمان های اطلاعاتی آمریکا برای ضربه زدن به امت جهانی اسلامی است، گفت: مسلمانان جهان باید برای مقابله با طرح های داعش گونه دشمنان اسلام متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، نظامی بالوغلانوف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: داعش یکی از طرح های دشمنان اسلام و خطرناک ترین آن بود که به رهبری آمریکا و اسراییل غاصب طراحی و به اجرا در آمده بود.
وی گفت: اما این واقعیت مهم نباید نادیده گرفته شود که داعش تنها طرح نبود و توطئه های دیگری علیه جهان اسلام تدارک دیده شده و به اجرا در آمده اند.
رئیس جامعه شیعیان روسیه اظهار کرد: بوکوحرام، سازمان القاعده، جبهه النصره و گروه های تروریستی دیگر همه علیه کشورهای اسلامی هدف گیری شده اند هرچند که به ظاهر مسلمانان هسته های مرکزی این گروه ها را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: گروه تروریستی بخش عمده نیروهای خود را در حملات ارتش های سوریه و عراق با همراهی گروه های مردمی شبه نظامی و حمایت گسترده ایران و روسیه از دست داد و امروز یارای مقاومت در برابر پیشروی های واحدهای ضدتروریستی را از دست داده است.
بالوغلانف گفت: اما این توطئه بطور کامل از بین نرفته و باید در انتظار ضربات تروریست های داعشی در نقاطی مانند یمن، افغانستان، مصر، لبنان، پاکستان، آسیای مرکزی و کشورهای اروپایی بود.
وی تاکید کرد: در این شرایط سازمان های اطلاعاتی کشورهای اسلامی و برخی کشورهای دیگر همچون روسیه باید هوشیار باشند و فرصت هر گونه فعالیت را از این تروریست های مورد حمایت غرب بگیرند.
شخصیت اسلامی روسیه گفت: علمای اسلامی در مقابله با تروریسم وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند تا با روشنگری امکان جذب جوانان مسلمان به گروه های تروریستی را از بین ببرند زیرا هر جا که ناآگاهی باشد تروریست ها می توانند با آزادی بیشتر فعالیت و انسانها را اغفال و گمراه کنند.
رئیس جامعه شیعیان روسیه تاکید کرد: باید موعظات علما با دقت و سنجیده انجام گیرد و امکان فرقه گرایی که حربه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان است، از بین برود.
وی افزود: آمریکا و متحدانش با استفاده از گروه هایی همچون داعش از دو راه بر مسلمانان ضربه وارد کردند.
وی ادامه داد: از یک طرف این گروه ها دهها هزار جوان مسلمان را گمراه کرده و به اعمال تروریستی و خرابکارانه و جنگ علیه ارتش های کشورهای اسلامی روانه کردند که منجر به کشته شدن بسیاری از این افراد شد.
بالوغلانف گفت: از طرف دیگر خسارات بسیار سنگین به کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه وارد آمده و صدها میلیارد دلار از منابع آنها به هدر رفته و به زیرساخت های این کشورها آسیب های جدی وارد آمده است.
شخصیت اسلامی روسیه گفت: به همین دلیل کشورهای اسلامی باید اختلافات خود را کنار گذاشته و کشورهای مسئولیت پذیر همچون ایران، اندونزی و ترکیه در این عرصه باید برای متحد کردن مسلمانان پیشگام باشند.
captcha