تلاش برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور
کد خبر: 3667330
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
وزیر تعاون‌ عنوان کرد:

تلاش برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور

گروه اقتصاد: علی ربیعی در مراسم معارفه معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی، گام‌های مهم پیش روی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی امروز در مراسم معارفه «علی سرزعیم» معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که با حضور احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت:  ما  12 هزار ساعت وقت داریم و معاونت امور اقتصادی و برنامه‌ریزی ما در اجرای برنامه های مهم اشتغال و فقرزدایی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نقشی کلیدی ایفا می‌کند.
سامان دهی اشتغال کوچک، خرد و متوسط
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آور شد: سامان‌دهی اشتغال کوچک و خرد و اشتغال متوسط نیازمند سیاست‌گذاری مناسب است وبا اتصال دو معاونت امور اقتصادی و برنامه‌ریزی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  باید به سیاست‌های بهبود فضای کسب و کار دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: در اشتغال‌های خرد، مسئولیت اجرا داریم. این کار مهم ما در حوزه  اشتغال است و باید بدانیم امسال باید با تدبیر و دقت از بودجه های اشتغال در نظر گرفته شده  برای اشتغال‌های متوسط، کوچک و خرد هزینه کنیم. این یکی از کارهایی است که باید دنبال کنیم.
ربیعی ، تحقق  برنامه های فقرزدایی رئیس جمهور را از دیگر اقداماتی دانست که باید در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به درستی انجام شود .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برنامه های فقر آموزشی، معیشتی و درآمدی نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحال پیگیری جدی است.
بسته تعاون ، کار و رفاه اجتماعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته کار ، تعاون و  رفاه اجتماعی در کنار هم قرار گرفته‌اند و به نظریه های توانمند سازی به  اشتغال دست پیدا کرده‌ایم.
وی گفت:  درحال حاضر32 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شده است و چنانچه بتوانیم درست هزینه کنیم ، به نتایج خوبی دست پیدا می کنیم.
 ساختارها را بهبود بخشیدیم
ربیعی با اشاره به بهبود ساختارها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دنبال کردن برنامه های  ضد فقر در این وزارتخانه خبر داد و گفت : توانستیم  نظام لایه مساعدت‌ها را پیش ببریم و  حداقل‌ها را بیش از سه  برابر کردیم و این‌ها همه  از ایده‌ها و برنامه های ما بود . اکنون نیز ایده فقرزدایی ما منجر به ایجاد صندوق رفاه در کشور می شود  همان گونه که برنامه فقرزدایی از برنامه های مهم رئیس جمهور و موضوع مناظره‌ها شد.   
محو فقر شدید  و کاهش فقر مطلق
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی‌ها برای  محو فقر شدید و کاهش فقر مطلق در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت : این امر  امسال در برنامه بودجه منظم تر و مشخص تر پیش می رود .
بهزیستی مبتنی بر جامعه
وی اشاره کرد : امروزه بهزیستی با گذشته تفاوت بسیار زیادی کرده است و به شرایط مطلوب تری رسیده است  گرچه با آن چه می خواستیم تفاوت زیادی دارد و دوست داشتم که در بهزیستی ایده آل هر ایرانی یک مددکار اجتماعی باشد .
ربیعی یاد آور شد: مدتی پیش مدل " بهزیستی مبتنی بر خانواده  " را طرح کردم و خوشبختانه اکنون  بهزیستی منشاء خیرشده است گرچه هنوز نارسایی‌هایی دارد .   
 افزایش جایگاه تعاون در بخش اقتصاد
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از افزایش جایگاه تعاون  در بخش اقتصاد خبر داد و این امر را از دست آوردهای دولت یازدهم و دوازدهم دانست .
وی گفت:  اکنون نیز باید بر وجوهی از مسائل رفاهی که لازمه آن فعالیت در  معاونت امور اقتصادی و برنامه ریزی است کار شود به طوری که  هم به اشتغال و هم به رفع فقر  کمک کنیم .
ربیعی از حوزه های مهمی  که به اشتغال کمک می کنند نام برد و گفت : ما  مسئولیت گسترش تعاون را داریم و خوشبختانه در سراسر کشور در حوزه تعاون   شور و شوق تعاون به  راه افتاده است . یکی دیگر از وظایف معاونت اقتصادی و برنامه ریزی نیز ارتقای جایگاه تعاون است . رفع  فقر و توسعه اشتغال  دو هدف بزرگ ما هستند و سازمان آموزش  فنی و حرفه ای نیز در این امر مسئولیت بزرگی برعهده دارد . همه معاونت ها  باید بیایند و در کنار هم مسائل را پیش ببرند .
 
شناخت معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی از روی مقالات علمی
وی گفت: علی سرزعیم معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی جدید وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را از روی مقالات و آثار علمی و تجارب اجرایی وی شناخته‌ام  و دوستی و آشنایی از پیش با او نداشته‌ام  و او نیز از شایستگان گمنام یا گمنامان شایسته است که با کار و فعالیت  خود رشد کرده است .
دولت دوازدهم دولت صیفی کاری نیست
ربیعی گفت : ضرب‌المثلی مطرح می کنم که می گویم بعضی از دولت ها صیفی کار هستند یعنی زود می کارند و زود برداشت می کنند اما برخی دیگر دولت های گردوکار هستند ، یعنی طوری کشت می کنند که نسل های بعد نیز بتوانند از آن ها استفاده کنند . دولت دکتر روحانی نیز دولت صیفی کاری نیست .
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در زندگی اجتماعی و ارتقاء و سربلندی وزارتخانه و رضای خداوند متعال فعالیت کنیم .
گفتنی است در پایان این نشست حکم انتصاب "علی سرزعیم " از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وی اعطاء شد. 
captcha