برگزاری نخستین جشنواره فعالان فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3667965
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

برگزاری نخستین جشنواره فعالان فضای مجازی در آذربایجان‌شرقی

گروه فرهنگی: آئین افتتاحیه جشنواره فعالان فضای مجازی استان آذربایجان‌شرقی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فضای مجازی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آئین افتتاحیه جشنواره فعالان فضای مجازی استان شب گذشته با حضور سردار عباسقلیزاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا، محمدمحمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان و فعالان فضای مجازی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.
غلامرضا سیفی، دبیر نخستین جشنواره فعالان مجازی آذربایجان‌شرقی در این مراسم، با بیان این‌که فضای مجازی عرصه‌ بسیار مهمی بوده و به خودی خود یک مسئله است، اظهار کرد: باید جشنواره فضای مجازی به واسطه‌ اهمیتی که دارد، متفاوت‌تر از سایر جشنواره‌ها باشد، از این‌رو برای این جشنواره آیین افتتاحیه ترتیب داده‌ایم.  
وی با بیان این‌که نیت از برگزاری جشنواره‌ها جلب مشارکت آحاد جامعه در حوزه‌ی فضای مجازی است، اضافه کرد: قرارگاه فضای مجازی بستر را فراهم می‌کند تا تمام نهادها، دستگاه‌ها و مهم‌تر از همه نهادهای مردمی به جشنواره بال و پر دهند؛ هدف ما این است که ظرفیت‌های مردمی در حوزه فضای مجازی شناسایی شود.  
وی با اشاره به محورهای نخستین جشنواره فعالان فضای مجازی استان، افزود: علاقه‌مندن و فعالان این حوزه تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ طی ۱۵ الی ۲۰ روز نیز فرآیند داوری آثار انجام شده و بعد از بخش داوری نیز نمایشگاهی در این راستا برگزار می‌شود.  
سیفی با تاکید بر این‌که در بخش جنبی جشنواره نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که با کمک ارگان‌های مختلف اجرایی می‌شود، افزود: امید است در آستانه‌ دهه فجر که آیین اختتامیه برگزار شده و نمایشگاه جشنواره برپا می‌شود، یک نمای کلی از ظرفیت‌های فضای مجازی استان در مقابل دیدگان باشد.  
دبیر نخستین جشنواره فعالان مجازی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حماسه و مقاومت، مذهبی، خبری تحلیلی، تاریخ هنر و ادبیات، زنان و خانواده، شهر و شهروند، علمی و آموزشی، کسب و کار، ورزشی و جنبش‌های دانشجویی از جمله محورهای اصلی این جشنواره هستند که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان، بازی و نرم افزارها، عکس و گرافیک و چند رسانه‌ای ارائه دهند.  
وی، اضافه کرد: همچنین اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی و ایده‌های کاربردی نیز جزو بخش‌های ویژه جشنواره هستند و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 15 دی ماه سال‌جاری از طریق www.cyber-fast.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
captcha