مسجد؛ بهترین پایگاه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اشتغال‌زایی/ بوستان شهید حججی افتتاح شد
کد خبر: 3669557
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
نجفی:

مسجد؛ بهترین پایگاه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اشتغال‌زایی/ بوستان شهید حججی افتتاح شد

گروه جامعه: شهردار تهران صبح امروز همزمان با بهره‌برداری از تعدادی از پروژه‌های شهری منطقه 11، مسجد رضوی و مسجد پنچه‌چی این مناطق را افتتاح و بیان کرد: مسجد یکی از بهترین پایگاه‌های فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و اشتغال‌زایی است.

‌به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمدعلی نجفی، شهردار تهران، صبح امروز 13 آذرماه، در مراسم بهره‌برداری از مسجد رضوی، با حضور در این مسجد، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و طی سخنانی در جمع نمازگزاران، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: بهره‌برداری از این مسجد در چنین مناسبت فرخنده‌ای را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این مسجد سالیان دراز محلی برای انجام فرایض دینی و فعالیت‌های اجتماعی باشد.

نجفی تصریح کرد: مسجد در فرهنگ اسلامی همواره یکی از بهترین پایگاه‌ها برای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مسلمانان بوده است؛ در این مسجد نیز به این مهم توجه شده و با فکر باز هیات امنا فضایی برای اشتغال‌زایی تعدادی از جوانان فراهم شده که اقدام بسیار خوبی به شمار می‌رود و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم وظایف خود را در قبال انقلاب، جمهوری اسلامی و ملت شهید‌پرور ایران ادا کنیم.

به گزارش ایکنا، مسجد رضوی در سال 1342 بنا شده و پس از نیم قرن در سال 1393 تخریب و با مشارکت شهرداری تهران در فضایی به مساحت دو هزار و 800 مترمربع بازسازی شد.

وی در ادامه ضمن افتتاح پروژه‌‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سایر حوزه‌های منطقه 11، بوستان دامپزشکی را افتتاح و از بخش‌های مختلف این بوستان شامل محوطه باغ ایرانی، کلینیک گل و گیاه، گالری هنری، نمازخانه و فضای ورزشی بوستان بازدید کرد.

‌افتتاح بازار میوه و تره بار قلمستان از دیگر برنامه‌های امروز شهردار تهران بود. نجفی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بازار، با تعدادی از شهروندان و غرفه داران به گفت‌وگو پرداخت. وی همچنین با حضور در مراسم افتتاح مسجد پنچه‌چی با امام جماعت، هیات امنا و تعدادی از نمازگزاران این مسجد دیدار و گفت و گو کرد.

در بخش پایانی بازدیدهای صبحگاهی امروز شهردار تهران، آئین بهره برداری از بوستان شهید محسن حججی برگزار و از سردیس این شهید سرافراز مدافع حرم رونمایی شد.

نجفی در ادامه با حضور در میدان راه آهن تهران، ضمن بازدید از پروژه ساماندهی و ارتقای کیفی این میدان، از نزدیک با روند اجرای فازهای نخست و دوم این پروژه شامل محوطه سازی و باز زنده سازی فضای میدان و احداث پایانه تاکسیرانی آشنا شد.

captcha