دانشجویان شرایط ایران قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنند
کد خبر: 3669724
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
عبدخدایی:

دانشجویان شرایط ایران قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنند

گروه سیاست و اقتصاد: دبیر کل جمعیت فداییان اسلام به دانشجویان توصیه کرد تاریخ را با دقت بخوانند و شرایط ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را تشریح و برای جامعه روشنگری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، محمدمهدی عبدخدایی، دبیر کل جمعیت فداییان اسلام امروز در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه آزاد ایلام برگزار شد، اظهار کرد:  موضوع سخنرانی چگونگی تسلط استعمار آمریکا برکشورهای جهان است و تاریخ نشان داده که آمریکا تقریبا یک کشور بی‌هویت است .
وی با بیان اینکه سه نوع استعمار کهن، استعمار نو و استعمار فرانو در تاریخ جهان وجود دارد، افزود: استعمار کهن از زمان باستان بوده و هر کشوری که کشوری را فتح می‌کرد مردم آن کشور را استثمار می‌کردند .
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام اضافه کرد: امروز آمریکا با استعمار فرانو اقتصاد دنیا را وابسته خود کرده و همین اقتصاد وابسته کشورها را به زانو در آورده است .
دبیر کل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه فضای باز سیاسی با توسعه سیاسی کاملا دو مقوله متفاوت‌اند، ابراز عقیده کرد: ما تاکنون 3 بار شاهد فضای باز سیاسی بوده ایم اما توسعه سیاسی نداشته ایم، اولین دوره‌ی فضای بازسیاسی در ایران مربوط به دوره مشروطه از سال 1278تا1297، دوره دوم از سال 1320 تا 1332و دوره سوم فضای باز سیاسی به زمان انقلاب در سال 1358تا1359 بوده است.
عبدخدایی با تاکید بر اینکه بزرگترین کاری که انقلاب اسلامی در ایران انجام داد بازگشت کشور به هویت دینی و ملی است، گفت: تا زمانی که دشمن مغز دانشجو را تسخیر نکند ، شیبخون فرهنگی رخ نخواهد داد و تا زمانی که همیت ملی و دینی دانشجویان به عنوان قوه مفکره جامعه حفظ شود استعماری در کار نخواهد بود و  دشمن مغلوب جنبش دانشجویی ما خواهد شد .
وی به شهادت دانشجویان در 16آذر 1332 اشاره کرد و گفت: این دانشجویان یکپارچه همراه ملت شدند و ندای مرگ بر آمریکا سر دادند. آنان شجاعانه در مقابل استعمار آمریکا ایستادند و امروز هم آمریکا جلاد و قاتل تمام شرافت ملت‌های دنیاست و در جریان برجام هم این موضوع بار دیگر به اثبات رسید.
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با تاکید بر اینکه دانشجویان مغز متفکر جامعه هستند، به آنان توصیه کرد: تاریخ را با دقت بخوانند و ببینند کشورهای غربی قبل از انقلاب چگونه ایران را غارت کردند و برای عامه‌ی جامعه روشنگری کنید
captcha