صدور بیش از 600 کارت برای اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی ایلام
کد خبر: 3669754
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
شریفی خبر داد:

صدور بیش از 600 کارت برای اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی ایلام

گروه اجتماعی: رئیس حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از صدور بیش از 600 کارت برای اعضای انجمن‌های اداره کل میراث فرهنگی ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی میراث فرهنگی ایلام، فرزاد شریفی، رییس حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار کرد: جهت حفاظت و صیانت از آثار تاریخی برای انجمن‌های میراث فرهنگی کارت صادر شده است.
وی افزود: با عنایت به عضوگیری و پالایش انجمن‌های میراث فرهنگی خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های مدون و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر برگزاری جلسات متعدد با این زحمت کشان عرصه حراست و حفاظت از آثار تاریخی به تعداد ۲ برابر آثار تاریخی و جرم خیز عضوگیری انجمن صورت گرفته است.
رییس حراست اداره میراث فرهنگی ایلام تصریح کرد: انجمن‌های میراث فرهنگی با هدف حفاظت، صیانت و معرفی آثار تاریخی، فرهنگی تشکیل شدند که اعضای این انجمن‌های مردمی در شهرستان‌ها و روستاها، به عنوان بازوان اصلی میراث فرهنگی، حراست از یادمان‌های تاریخی را انجام داده و هم‌اکنون نیز در این راستا فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: انجمن‌های میراث فرهنگی با هدف حفاظت، صیانت و معرفی آثار تاریخی، فرهنگی تشکیل شدند که اعضای این انجمن‌های مردمی در شهرستان‌ها و روستاها، به عنوان بازوان اصلی میراث فرهنگی، حراست از یادمان‌های تاریخی را انجام داده و هم‌اکنون نیز در این راستا فعالیت می‌کنند.
شریفی ابراز امیدواری کرد با همکاری این عزیزان و دیگرارگان های ذیصلاح شاهد حفاظت از آثار تاریخی باشیم و آنها را به نسل های آینده بسپاریم.
وی تاکید کرد: جهت دریافت هرگونه اخبار در زمینه‌های حفاری غیرمجاز شماره تلفن های ۳۳۳۳۱۵۲۶ – ۳۳۳۸۱۰۰۰ آماده پاسخگویی بصورت شبانه‌روزی است.
captcha