مراسم ترحیم مرحوم استاد حبیب‌الله چایچیان در مسجد بلال برگزار شد
کد خبر: 3669803
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

مراسم ترحیم مرحوم استاد حبیب‌الله چایچیان در مسجد بلال برگزار شد

گروه جامعه: مراسم ترحیم مرحوم استاد حبیب‌الله چایچیان، شاعر فقید و آیینی کشور با حضور آیت‌الله امامی کاشانی و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری، در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، عصر امروز دوشنبه 13 آذرماه، مجلس ترحیم حبیب‌الله چایچیان، شاعر فقید و آینی کشور، با حضور آیت‌‌الله امامی کاشانی، خطیب موقت نماز جمعه تهران و شخصیت‎های کشوری و لشکری و همچنین جمعی از شاعران و علاقه‌مدان به ایشان در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.


همچنین در این مراسم علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما، علیرضا مرندی، وزیر ادوار گذشته بهداشت و داماد آن مرحوم، معصومه دولت پناه و حمیدرضا برقعی از شاعران کشورمان حضور داشتند.

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/9/13/718795_460.jpg


در بخشی از این مراسم، محمد علی مجاهدی، دبیر شعر آیینی کشور، با ابراز تاسف از درگذشت استاد حسان گفت: پر کردن این خلا به این زودی امکان‌پذیر نیست. امیدوارم با همت شاعران جوان، همچنان شاهد بالندگی نخل تنومند شعر آیینی کشور باشیم.


وی افزود: اگر امروز از حسان تجلیل می‌کنیم، به این خاطر است که شعر ولایی و شعر بی حاشیه او، روان و قابل انتقال و برگرفته از منابع روایی است. یکی از برکاتی که خداوند نصیب او کرده بود، آشنایی با علامه امینی بود که از نفس ایشان توانست درخور ظرفیت و آنچه لازمه ساختن شاکله ولایی باشد، استفاده کند.

مجاهدی تصریح کرد: اگر امروز شعر وضعیت خوبی ندارد و ادبیات دچار وهن شده است، به خاطر عدم مطالعه منابع تاریخی روایی از سوی شاعران جوان است.

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/9/13/718793_416.jpg


در ادامه حمیدرضا برقعی از شاعران آیینی کشورمان درباره مرحوم حسان گفت: بنده توفیق میزبانی از آقای چایچیان را چندین بار داشته ام و از وجود ایشان بهره برده ام. از طرف خود و دوستان به خانواده چایچیان تسلیت می‌گویم. وی سپس شعری آیینی را با مطلع «عاشق شده است دانه به دانه هزار بار» خواند.


در ادامه، حجت‌الاسلام زحمتکش نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج قدس، هم درباره این شاعر آیینی گفت: مرحوم چایچیان، شخصیت بی‌نظیری در عرصه ادب و فرهنگ کشور بود که به سادگی خلا ایشان پر نمی‌شود. از تعلیم و تعلم نزد علامه امینی و علامه عسکری فردی مانند چایچیان ظهور کرد. کسی شعری ضعیف از ایشان نشنیده است. او وقتی به ساحت مقدس پیامبر (ص) می‌رسید، اشعار بی‌نظیری می‌گفت که تا ابد ماندگار شده‌اند.


به گزارش ایکنا محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما دیگر حاضر این مجلس بود. وی در گفت‎وگو با (ایکنا)، ضمن تسلیت به جامعه قرآنی، اصحاب رسانه و هنر و ادبیات آیینی کشور به شخصیت این شاعر بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: استاد حبیب الله چایچیان در خدمت قرآن و خادم قرآنی بودند. ایشان قلب و جسمی قرآنی و عترتی داشت و اندیشه‌اش پوینده معارف دینی بود.

در پایان این مراسم، مجلس روضه‎خوانی و نماز جماعت به امامت آیت الله امامی کاشانی برپا شد.

captcha