کمتر شدن لغزش‌ها بوسیله عجین شدن فرزندان با قرآن
کد خبر: 3669997
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
سفیران نور/ 28

کمتر شدن لغزش‌ها بوسیله عجین شدن فرزندان با قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: این قسمت از مجموعه برنامه «سفیران نور» به فعالیت‌های قرآنی و دینی سعید درکلام در استان همدان می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) سعید درکلام، متولد 1347 در شهر همدان است که در کنار حرفه دبیری و مدیریت در مدرسه، به تدریس در کلاس‌های قرآن می‌پردازد.
درکلام از کلاس پنجم ابتدایی در جلسه قرآن شرکت کرده و با تشویق و خوشرویی مدرس جلسه، به شرکت در کلاس‌های قرآن ترغیب شده است.
این مدرس قرآن معتقد است در کلاس‌های قرآن باید با یک روش منسجم پیش رفت تا از موازی‌کاری در جلسات مختلف جلوگیری شود و با استفاده از شیوه واحد، قرآن‌آموز پس از دو سال به یادگیری مطلوب دست پیدا می‌کند. به همان شکل که برای فعالیت‌های مختلف زندگی هزینه می‌کنیم برای قرآن نیز باید هزینه کرد و فرزندانمان را به سمت کلاس‌های قرآنی هدایت کنیم که به صورت تخصصی آموزش می‌دهند و اگر فرزندان ما با قرآن گره بخوردند، لغزشهایشان کمتر خواهد بود.
از منظر درکلام، معلم قرآن باید گفتار، رفتار و کردارش در شأن قرآن باشد و در جامعه به شکلی برخورد کند تا باعث جذب عامه مردم به حضور در جلسات قرآن شود. در جلسات قرآنی اگر یک یا دو نفر از قرآن‌آموزان به قرآن علاقمند شوند کافیست تا مدرس قرآن، راه رسیدن به خدا را تجربه کند و وظیفه‌ای که بر دوش او قرار گرفته است، انجام دهد.
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا با توجه به مهم و اثرگذار بودن این مستند در نظر دارد طی چند خبر به بازنشر مستند سفیران نور که سال ۹۰ از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما پخش می‌شد، بپردازد.

 

captcha