اصفهان می‌تواند به قطب فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام تبدیل شود
کد خبر: 3670151
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

اصفهان می‌تواند به قطب فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام تبدیل شود

اصفهان می‌تواند به قطب فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام تبدیل شود گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ظرفیت کار در زمینه قرآن در اصفهان بسیار بالا است و اصفهان می‌تواند به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور و حتی جهان اسلام تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در دیدار رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان فعالیت در حوزه قرآن و عترت را مایه برکت فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: فعالیت در زمینه مباحث قرآنی برایم باعث افتخار است.
وی تمرکز در تصمیم‌‎گیری را عامل مهمی برای فعالیت در حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: ظرفیت کار در زمینه قرآن در اصفهان بسیار بالا است و اصفهان می‌تواند به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور و حتی جهان اسلام تبدیل شود.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل هیات اندیشه ورزی در زمینه قرآن اظهار کرد: لازم است هیئت اندیشه ورزی در حوزه قرآن در دو سطح تفکر و اندیشه به منظور تولید فکر و نیز در سطح برنامه ریزی تشکیل شود تا مجموعه‌های اجرایی فکرهای تولید شده در این هیئت را با توجه به تکالیف و وظایف سازمانی به برنامه‌های قابل اجرا تبدیل نمایند.
حجت‌الاسلام انصاری در ادامه با بیان اینکه نباید در کنار فعالیت‌های قرآنی از حوزه عترت نیز غفلت نماییم، تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت علاقه و محبت مردم به اهل بیت(علیهم السلام) برای رونق فعالیت‌های قرآنی استفاده نمود.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل یعقوبی، مدیر دفتر قرآن و عترت استان اصفهان گزارشی از تشکیل و نحوه فعالیت‌های اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان ارائه کرد.
همچنین ادیب رئیس هیئت مدیره و استاد پروانیان مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان نیز به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود به منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح استان پرداختند.
خاطرنشان می‌شود، دیدار رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ٥ آذر در دفتر مدیرکل انجام شد.

captcha