سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3670175
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج البرز برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج با حضور اعضای حلقه‌های صالحین و بسیجیان در استان البرز برگزار می‌شود .

حجت‌الاسلام محمد صادقی، مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج خبر داد و گفت: مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج از 22 آذر ماه سال جاری آغاز می‌شود و 450 نفر از برادران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: 450 نفر از خواهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که مجموع این 900 نفر، منتخبان قشرها و رده‌های مختلف بسیج هستند.
صادقی با اشاره به سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج از 22 آذر ماه سال جاری آغاز و تا جمعه 24 آذر ماه ادامه خواهد داشت، گفت: محل برگزاری مسابقات برادران مسجد امام حسن مجتبی(ع) دهقان ویلا و مسابقات خواهران در حسینیه کریم اهل بیت(ع) ستاد است.
این مسئول ابرازکرد: این افراد از ارکان حلقه‌های صالحین شامل مربیان، متربیان، سرگروه و مدیران قرآنی بوده و از بین نزدیک به 2 هزار نفر انتخاب شده‌اند.
مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به فعالیت 5 تا 6 هزار حلقه صالحین در استان بیان کرد: فراخوان سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج، ابتدا در این حلقه‌ها انجام شد و سپس مرحله مقدماتی رقابت‌ها، شهریور و مهر امسال در نواحی برگزار شد.
وی افزود: مسابقات قرآن و عترت بسیج هر سال با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و اعتلای فرهنگ قرآنی در بین بسیجیان برگزار می‌شود.
صادقی بیان کرد: مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در دو سطح سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جز، حفظ 10 جز، حفظ 5، حفظ سه جز، حفظ یک جز، قرائت، مفاهیم، نهج البلاغه، اذان و ترتیل برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: برگزیدگان این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران به مرحله نهایی مسابقات که بهمن امسال برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
این مسئول با بیان اینکه داشتن زندگی قرآنی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، گفت: دشمنان در تلاشند تا مردم جامعه ما به ویژه نسل جوان را با قرآن بیگانه کنند و در چنین شرایطی باید هوشیار بوده و قرآن و عترت جدا نشویم تا به راه رستگاری و هدایت دست یابیم.
صادقی مطرح کرد: امروز باید با تمسک به قرآن و عترت و حفظ روحیه اتحاد و همبستگی، دست به دست یکدیگر داده و در برابر استکبارجهانی مقاومت کنیم که نمونه آن در پیروزی اخیر جبهه اسلام بر گروه‌های تکفیری و تروریستی منطقه رقم خورد.

captcha