استکبارستیزی تنها به شعار مرگ بر آمریکا اکتفا نمی‌کند/ لزوم توجه به بعد استقلال‌طلبی
کد خبر: 3670215
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
زاهدی:

استکبارستیزی تنها به شعار مرگ بر آمریکا اکتفا نمی‌کند/ لزوم توجه به بعد استقلال‌طلبی

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبارستیزی تنها به شعار مرگ بر آمریکا اکتفا نمی‌کند، گفت: یکی از ابعاد استکبارستیزی، استقلال‌طلبی است و نباید اجازه دهیم عوامل استکبار در کشور ریشه بزنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی فارس، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ویژه برنامه 16 آذرماه با موضوع «رشد علمی، در حاشیه» گفت: دولتمردان با مسائل سیاسی، جناح بازی و غیره موجب می‌شوند که خط مشی خود را محافظه‌کارانه انتخاب کنند و اگر در بین مسئولان چنین چیزی باشد، قطعاً کشور فلج می‌شود و در دراز مدت به ضرر کشور است.
وی افزود:‌ باید یک وحدت روحیه در بین اقشار مختلف کشور، قومیت‌ها و غیره از باب استقلال‌طلبی و اقتدار و عزت با هدف انسجام ملی ایجاد شود که کشور را به مقصود امام و رهبری برسانیم.
زاهدی با تأکید بر اینکه واقعیت 16 آذر در تاریخ ماندنی شده است، گفت: هر کجا نظام نیاز داشت دانشجویان حضور جدی داشتند و جران دانشجویی جریان پیش‌رو است و این در صحنه‌های قبل و بعد از انقلاب هم در عمل ثابت شده است و در عرصه کنونی باید 16 آذر هرساله پررنگ‌تر از قبل اجرا شود.
وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم با اشاره به اینکه عده‌ای سعی دارند یا 16 آذر نباشد یا مسخ شده باشد، گفت: اینکه آدرس غلط به دانشجویان بدهیم به دانشجو ظلم کرده‌ایم.
رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: جریان دانشجویی برای اینکه رسالت اصلی خود را حفظ کند باید انسجام و اقتدار کشور را سرلوحه کار خود قرار دهد.
زاهدی با تأکید بر اینکه وظیفه دانشجو مطالبه‌گری در حوزه اقتدار علم و فناوری است، گفت: در بحث هوافضا می‌توانیم اقتدار خود را نشان دهیم و باید در کنار رشد هوافضا، دانش هسته‌ای هم احیا شود و دانشمندان ما منتظر هستند اما باید هوا فضا به اقتدار برسد و هر کسی در این حوزه بخواهد اخلال وارد کند جریان دانشجویی باید با آن‌ها مقابله کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استکبارستیزی تنها به شعار مرگ بر آمریکا اکتفا نمی‌کند، گفت: باید در کنار شعار به عمل هم برسیم کما اینکه باید شعار هم داده شود.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس کنند، گفت: یکی از ابعاد استکبارستیزی، استقلال‌طلبی است و نباید اجازه دهیم عوامل استکبار در کشور ریشه بزنند.
وزیر علوم و تحقیقات دولت نهم یادآور شد: عده‌ای به دنبال به حاشیه بردن کشور هستند و باید با این افراد و فرصت طلبان مبارزه کرد.
زاهدی تأكید كرد: باید در معاملات، اموربانکی و غیره شفاف سازی صورت بگیرد و با رانت مقابله کرد و نباید اجازه داد به راحتی در بیت‌المال تصرف کنند و بیت‌المال را جیب خود بدانند و با توجه به اینکه خط فقر در جامعه بیداد می‌کند چگونه میلیاردها تومان می‌شود پول داخل جیب بعضی از افراد.
وی در پایان گفت: قوه قضائیه با مفاسدین اقتصادی باید برخورد کند و دادگاه‌های ویژه تشکیل شود کما اینکه مدارک را نیز ارسال می‌کنیم و شفافیت در قوه قضائیه نیز باید باشد و قطعاً شفافیت به نفع کشور است.

captcha