طلاب نخبه حوزه‌های علمیه فارس تجلیل شدند
کد خبر: 3670332
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

طلاب نخبه حوزه‌های علمیه فارس تجلیل شدند

گروه معارف: در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب‌ حوزه‌های علمیه فارس، از تعدادی طلاب نخبه این مراكز نیز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب‌ حوزه‌های علمیه فارس كه شب گذشته، 14 آذرماه همزمان با فرا رسیدن میلاد پیامبر مكرم اسلام(ص) و رئیس مذهب جعفری، امام صادق(ع) در حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز برگزار شد، از تعدادی طلاب نخبه این مراكز تجلیل به عمل آمد.
آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم با یادآوری اینكه این مراسم طی چند سال گذشته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شد، گفت: یكی از نكاتی كه مقام معظم رهبری تأكید فرموده‌اند، مسئله بهتر برگزار شدن كلاس‌های درس و بحث در حوزه‌های علمیه است.
وی افزود: در این راستا تصمیم گرفته شد از طلابی كه از نظر اخلاقی، تربیتی، علمی، و غیره دارای نمره برتر در مدارس خود هستند، معرفی شده و از آنان تجلیل به عمل آید كه امشب به نمایندگی از آنان از 5 نفر تجلیل به عمل خواهد آمد.
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه 82 نفر از حوزه‌های علمیه فارس كه حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند، تجلیل می‌شوند، گفت: این تجلیل برای آن است كه درس خواندن احتیاج به تشویق و ترغیب دارد و آنكس كه بیشتر زحمت می‌كشد و كار می‌كند باید تشویقی از او به عمل آید و اینجاست كه آن سنت در مدارس ابداع شده است.
امام جمعه شیراز یادآور شد كه در گذشته در حوزه‌های علمیه شیعه این سنت جاری و ساری بوده است و امروز هم این سنت مجدداً انجام می‌شود.

captcha