تنها راه مقابله با سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا اتحاد است
کد خبر: 3670548
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

تنها راه مقابله با سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا اتحاد است

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تنها راه مقابله با سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا و استکبار جهانی اتحاد مسلمانان و مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: تنها راه مقابله با سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا و استکبار جهانی اتحاد مسلمانان و مقاومت است.

وی، با تاکید به فرمایش مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۷ ربیع‌الاول مبنی بر اینکه زبان جمهوری اسلامی زبان نصیحت است، افزود: برخی‌ها به جای پند گرفتن،دست به کارهای دیگر می‌زنند در حالی که پند گرفتن حلال مشکلات است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص موضوع جابه‌جایی پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف،این امر را نشان از ناتوانی دانست و تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها وقتی دیدند در فلسطین کاری نمی‌توانند بکنند حال چنین اظهارات سخیفی می‌کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند تا ۲۵ سال آینده اسمی از اسرائیل نخواهد ماند و چند سالی هم از آن ۲۵ سال  گذشته است، ادامه داد: امیدواریم با این کار و اظهارات سخیف تحقق این وعده سرعت یابد.

وی با تاکید به اینکه قدس قلب فلسطین بوده و اگر آن را بگیرند چه چیزی باقی نمی‌ماند،گفت:زاظهارات ترامپ توهین به ملت مسلمان،فلسطین و نماد مسلمانان است.

خطیب جمعه تبریز در ادامه خطبه ها به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: روز دانشجو یادآوری فداکاری دانشجویان در برابر توطئه و سفر معاون نیکسون به ایران بود که سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند و تعداد زیادی مجروح شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، با تاکید به اینکه آن چیزی که دانشجو را موفق می‌کند، بصیرت و شناخت دشمن اصلی یعنی آمریکاست، افزود: علم آموزی و کار تلاش همچنین تقویت ارتباط با پروردگار عالم در راستای پیشرفت انقلاب است نیز جزو وظایف اصلی دانشجویان در حال حاضر است.

امام جمعه تبریز همچنین به هفته پژوهش و فناوری در هفته‌ جاری را یادآور شد و گفت: مهم‌ترین اهمیت این روز احیای اهمیت تفکر در بین مردم و مسؤولان است تا دس‌ اندرکاران مربوطه در رابطه با ارتفای علم و فناوری تلاش کنند.

وی در ادامه به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذرماه اشاره کرد و گفت: تزکیه علم و فناوری، تحول مسائل فرهنگی براساس فرهنگ و دین از جمله وظایف این شورا بوده و امید داریم توفیقات بیشتری در رابطه با اسلامی کردن دانشگاه‌ها صورت گیرد.

 

 

captcha