اساس توسعه کشور، علم و معرفت دانشجو است
کد خبر: 3670722
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی؛

اساس توسعه کشور، علم و معرفت دانشجو است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اساس توسعه کشور، علم و معرفت دانشجو است، گفت: دانشجوی امروزی با علم خود باید پایه های اقتصاد پایدار را در کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 18 آذرماه به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، نشست بررسی سراب ها و سیرآب های اندیشه دانشجویی به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

اساس توسعه کشور، علم و معرفت دانشجو است

ولی عاقلی، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در این نشست ضمن تبریک روز قلم های تیز، و فکرهای خلاق به دانشجویان گفت: دانشجوی امروزی با علم خود باید پایه های اقتصاد پایدار را در کشور ایجاد کند.
وی افزود: در دوران کنونی رسالت دانشجوی امروزی به تناسب زمان تغییر کرده که با توجه به اینکه یکی از معضلات اساسی کشور مشکلات اقتصادی است دانشجوی امروزی با علم خود باید پایه های اقتصاد پایدار را در کشور ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه کلید واژه های روز دانشجو، دانش، معرفت، اعتقاد، سیاست و دانشجو است افزود: پایه و اساس توسعه کشور، علم، معرفت و دانشجویان هستند.
عاقلی با اشاره به فرمایشات معظم له در خصوص مسئولیت دانشجوی امروزی تصریح کرد: مسئولیت بزرگ دانشجویان تحلیل درست و بررسی کارشناسانه و ریشه یابی مسائل اساسی کشور با حضور بانشاط و فعالانه خود در صحنه های سیاسی، علمی و اقتصادی است.
وی 16 آذر 32 را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب دانست و افزود: دانشجویان در آنروز با تراوش خونشان در دانشگاه تهران با اعتراض به حضور نیکسون و افتتاح سفارت انگلیس نهال انقلاب را کاشتند.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی یادآور شد: در سالهای قبل از انقلاب یکی از رسالتهای اصلی دانشجو مقابله با رژیم وابسته و خودباخته شاهنشاهی بود و بعد از انقلاب نیز در راستای حفظ این دستاورد مهم و استقلال کشور دانشجویان علاوه بر مدیریت دانشگاه، جنگ را نیز فرماندهی می کردند.
وی با اشاره به نظر دانشمندان غربی درخصوص اینکه کارویژه نظام فرهنگی کنترل و نظارت از طریق تولید دانش و اطلاعات است و ازاین مسیر میتوان چرخه های اقتصادی را ایجاد کرد افزود: سرعت بخشیدن به چرخه توسعه تکنولوژی کشور، می تواند پایه های اقتصاد پایدار را ایجاد کند.
عاقلی با بیان اینکه وظیفه دانشجو می تواند متناسب با نیازهای جامعه انعطاف داشته باشد اظهار کرد: دانشجوی امروزی باید با سرعت بخشیدن به چرخه های تکتولوژی نقش خود را به خوبی ایفاکند.
وی افزود: پایه و اساس عینیت بخشیدن به آموزه های اسلامی، حقوق اساسی مردم و کارکردهای اجتماعی دانشجوست که با پتانسیل و معرفت خود می تواند مثلث توسعه پایدار را شکل دهد.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: دانشجو پیشتاز جامعه است و باید با کارکرد ویژه خود به تولید اشتغال و فرهنگ و اقتصاد مقاومتی سرعت بخشند و در رساندن نظام اسلامی به اهداف عالی خود یعنی آرمان خواهی، استکبارستیزی و عدالت خواهی تلاش کند.
صدقی معاون علمی کاربردی استان نیز در این مراسم گفت: دانشجو محور توسعه و پیشرفت است و باید از این ظرفیت برای شکوفایی بخش های مختلف استفاده نماییم.
این مدرس دانشگاه گفت: توجه ویژه دانشگاه علمی کاربردی بر توان افزایی علمی و عملی دانشجو بر مبنای علم فراگرفته شده در دانشگاه است که با اعتقاد کامل در این راستا گام برمی دارد.
وی گفت: یکی از رسالت های دانشجویان کارآفرینی و اشتغال زایی و ایجاد فرهنگ کارآفرینی برای توسعه جامعه است که باید جنبش دانشجویی برای این مهم نیز برنامه ریزی داشته باشد.

اساس توسعه کشور، علم و معرفت دانشجو است

captcha