اسرائیل به دنبال وارد کردن فشارهای جدید برجهان اسلام است
کد خبر: 3670804
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

اسرائیل به دنبال وارد کردن فشارهای جدید برجهان اسلام است

گروه سیاست و اقتصاد: یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان گفت: هدف کلی آمریکا و اسرائیل از انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، در واقع اقدامی برای ایجاد فشارهای جدید برجهان اسلام است، چون آن‌ها می‌دانند مردم مسلمان دنیا نسبت به مسئله فلسطین حساس هستند.

عنایت‌الله یزدانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، اظهار کرد: این اقدام رییس جمهور آمریکا در ادامه سیاست و حمایت‌های دو کشور آمریکا و اسرائیل از اشغال فلسطین و تحکیم قدرت اسرائیل در منطقه است.
وی افزود: هدف کلی آمریکا و اسرائیل از انتخاب قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، در واقع اقدامی برای ایجاد فشارهای جدید برجهان اسلام است، چون آن‌ها می‌دانند مردم مسلمان دنیا نسبت به مسئله فلسطین حساس هستند، برهمین اساس با این اقدام می‌خواهند فشار و هجمه جدیدی را به جهان اسلام وارد کنند.
یزدانی با بیان اینکه اقدام رییس جمهور آمریکا، هم‌پیمانی دو کشور آمریکا و اسرائیل علیه جهان اسلام را به خوبی روشن‌تر کرد، گفت: اگر این انتقال پایتخت انجام شود، گستاخی اسرائیل نسبت به مردم مظلوم فلسطین و جهان اسلام بیشتر خواهد شد.
وی ادامه داد: اسرائیل با این اقدام می‌خواهد، اهداف بلند مدتی را در حوزه مسائل فرهنگی و سیاسی علیه جهان اسلام در منطقه دنبال کند و قدرت و نفوذ خود را در سطح منطقه گسترش دهد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه براساس قعطنامه‌های سازمان ملل مصوب سال 1947، بیت‌المقدس به عنوان منطقه‌ای مستقل شناخته شده است، افزود: اقدام رییس جمهور آمریکا به نوعی نقض قوانین بین‌المللی سازمان ملل است.
یزدانی ادامه داد: قطعا جهان اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهند داد. اما تجریه ثابت کرده که گردهمایی و نشست سازمان کنفرانس اسلامی در این بحث‌ها نتایج مثبتی در پی‌نداشته و بیشتر در حد یک اعتراض بوده است. از طرفی اکنون می‌بینیم که برخی کشورهای اسلامی نظیر عربستان به نوعی از این مسئله حمایت می‌کنند.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدافع مردم مظلوم فلسطین بوده و حواهد بود و برهمین اساس هرنوع اقدامی که بخواهد بر ملت مظلوم فلسطین فشار بیشتری وارد کند با واکنش جدی ایران مواجه خواهد شد.

captcha