وحدت باعث جلوگیری از تشتت و تفرقه می‌شود
کد خبر: 3670986
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

وحدت باعث جلوگیری از تشتت و تفرقه می‌شود

گروه معارف: امام جمعه ورزقان، اظهار کرد: وحدت باعث می‌شود تا از تشتت و تفرقه جلوگیری شود و اصول را که همان خدای واحد، پیامبر واحد، قبله واحد قرآن واحد و... است؛ سرلوحه کارمان قرار دهیم و با برادری، یکرنگی و وحدت در میان مسلمانان موجبات نزول رحمت و خیر الهی را فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه ورزقان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: وحدت باعث می‌شود تا از تشتت و تفرقه جلوگیری شود و اصول را که همان خدای واحد، پیامبر واحد، قبله واحد قرآن واحد و... است؛ سرلوحه کارمان قرار دهیم و با برادری، یکرنگی و وحدت در میان مسلمانان موجبات نزول رحمت و خیر الهی را فراهم آوریم.

وی مخالفت با وحدت را مخالفت با سخن خداوند دانست و افزود: وحدت همان صراط مستقیمی است که قرآن، احادیث و سنت پیامبر و یارانش مبیّن آن است و مخالفت با آن مخالفت با سخن خداوند و کفر محسوب می شود.

وی با استناد به آیه ۱۰ سوره حجرات خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: به حقیقت مؤمنان همه برادر یکدیگرند پس همیشه بین برادران ایمانی خود صلح دهید و خداترس و پرهیزکار باشید، باشد که مورد لطف و رحمت الهی گردید.

حجت‎الاسلام‌ مهدوی ادامه داد: قرآن به مسئله اتحاد از دیدگاه اجتماعی آن نگریسته و بر اهمیت اتحاد میان جهانیان، ادیان، مسلمانان و نهاد خانواده تاکید کرده است و پیوند میان دل‌های مؤمنان را نوعی تصرف الهی می‌شمارد و برای ایجاد و برقراری چنین یگانگی، بعثت پیامبران به همراه شرایع را ضروری می داند و علاوه بر آن، برای برقراری، مداومت و نیز حفظ این یگانگی تدابیر گوناگونی را پیش بینی کرده که بخشی از آن، جنبه پیش گیری از تفرقه، و بخشی دیگر به درمان آن ناظر است.

امام جمعه وززقان از محور وحدت در دیدگاه قرآنی گفت و یادآور شد: محور وحدت در دیدگاه قرآنی «توحید» و دین اسلام است.

وی با اشاره به فرموده پیمغبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: تمام مسلمانان عالم اعضاء يكديگر هستند و همه آنان بمنزله یک جسد مي باشند، كه اگر عضوي از آن به درد آيد ساير اعضاء نيز متأثّر خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدوی تاکید کرد: همگان باید وحدت و یکپارچگی را سرلوحه عمل خویش قرار دهند و از پراکندگی و خودرایی بپرهیزند؛ اخوت و دوستی را نصب العین خود قرار دهند و از دشمنی ها و کینه توزی ها اجتناب کنند.

captcha