فردا، مرقد سومین شهید محراب گلباران می‌شود/ برپایی مسابقه كتابخوانی مجازی «راه روشن»
کد خبر: 3671226
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

فردا، مرقد سومین شهید محراب گلباران می‌شود/ برپایی مسابقه كتابخوانی مجازی «راه روشن»

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و امور آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از گلباران مرقد سومین شهید محراب، معلم اخلاق و مهذب نفوس، شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی و امور آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، 19 آذرماه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت معلم اخلاق، شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه اسبق شیراز گفت: همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت این شهید محراب و طی یك سنت هر ساله، مزار ایشان گلباران می‌شود.
وی با بیان اینكه این مراسم رأس ساعت 10 صبح فردا، 20 آذرماه برگزار خواهد شد، افزود:‌ مراسم مذكور با حضور نوه شهید آیت‌الله دستغیب و جمعی از علما، فضلا، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
محمدی با تصریح اینكه به‌مناسبت گرامیداشت یاد این معلم اخلاق و مهذب نفوس، برنامه‌های متنوعی اجرا خواهند شد، گفت:‌ مراسم بزرگداشت این عالم ربانی شامگاه پنج‌شنبه، 23 آذرماه در مسجد جامع عتیق، سنگر همیشگی شهید آیت‌الله دستغیب برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و امور آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: در این مراسم كه همراه با قرائت دعای روح‌بخش كمیل به یاد آن شهید بزرگوار خواهد بود، آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری سخنرانی خواهد كرد.
وی در ادامه برگزاری مسابقه كتابخوانی مجازی با عنوان «راه روشن» با هدف معرفی ابعاد شخصیتی سومین شهید محراب را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته این ایام برشمرد و گفت: علاقه‌مندان از سراسر كشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگی نوید شاهد، فایل کتاب را دانلود و مطالعه کنند و سپس در همین پایگاه اینترنتی نسبت به تکمیل پاسخنامه و شرکت در آزمون اقدام كنند كه مهلت شركت در این مسابقه تا 20 آذرماه تمدید شده است.

captcha