اعمال ناشايست و هنجارشکنانه‌ در محيط علم و دانايي محکوم است
کد خبر: 3671237
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

اعمال ناشايست و هنجارشکنانه‌ در محيط علم و دانايي محکوم است

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در مورد حواشی مراسم 16 آذر 96 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌‍المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
دانشگاهیان فرهیخته و عزیز دانشگاه آزاد اسلامی؛ در ابتدای این بیانیه آمده است: دشمنی دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) و جنگ ظالمانه علیه ‌اسلام و مسلمين، ريشه‌اي به قدمت تاريخ اسلام دارد. در زمانه ما دوباره شمرها و معاويه‌ها با حمايت صهيونيسم جهاني و وهابيت خائن و واپس‌گرا براي ريختن خون مسلمين و تجاوز به حرم و حريم متبرک امامان معصوم(عليهم السلام) و سلاله پاک آنان قد علم کرده‌اند؛ غافل از آنکه مالك اشترها وعمّارها در همه اعصار زنده‌اند و از كيان اسلام و ولايت، پاسداري مي‌كنند. اينك كه از نهر خون شهدا، بهار پيروزي خون بر شمشير در زمستان شكوفه زده است، ذكر نام اين فتح را جز با نام آنان كه سر و جان فداي عشق كرده‌اند جايز نيست.

در ادامه این بیانیه آمده است: استان اصفهان که در نهضت شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، پیشگام در تقديم شهدا به پيشگاه الهي و محضر امام عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) بوده است، از اين امتحان صعب هم دوباره سربلند بيرون آمد و نام شهيد سرفراز محسن حججي، نماد عشق و ايثار در راه معبود و مقصود گرديد. در جايي که مداد علما، هم شأن بلکه افضل از خون شهدا دانسته شده است و مقام دانشگاه در تراز با سنگر جهاد آمده است، شايسته است كه اين محيط مقدس به تربيت شهيدان والا مقامي همچون شهيد حججي مبادرت ورزد و در روز استكبار ستيز دانشجو، چنين ارزش‌هايي را برجسته و به نمايش گذارد و در عمل، بغض فرو خورده خود عليه استكبار را بر سر آمريكا فرياد كشد.

در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در شهری که خاستگاه شهدای سرافراز و مهد زنان و مردان ولايت‌مدار و پيشگام در انقلاب اسلامي است، با حضور خانواده معزّز شهيد حججي، اين مهم در راستاي تعظيم شعائر اسلامي و فرهنگ والاي شهادت به نمايش گذاشته شد، امّا در ادامه، در بخش ديگري از برنامه، با انجام حرکاتي سخيف و ناشايست، به ابتذال کشيده شد.

در پایان این بیانیه آمده است: اینجانب ضمن ارج نهادن به موضع انقلابی، حکیمانه و بهنگام ریاست محترم هيئت مؤسس و هيئت امناء دانشگاه آزاد اسلامي، برادر انديشمند جناب آقاي دکتر علي اکبر ولايتي در اين خصوص و با محکوم كردن چنين اعمال ناشايست و هنجار شكنانه‌اي در محيط مقدس علم ودانايي، همه مسئولان و مديران دانشگاه آزاد اسلامي استان را به رعايت تمامي موازين شرعي و قانوني و برخورد انقلابي با هتاكان ومسبّبان اين حادثه ناگوار توصيه مي‌نمايم؛ انتظار مي رود كه با تدبير متولّيان امور، از اين پس شاهد چنين اتفاقات زشت و هنجار شكنانه‌اي كه منجر به جريحه‌دار شدن قلوب دانشگاهيان ولايت‌مدار، مؤمن و انقلابي و آحاد امّت شهيد پرور ايران اسلامي گرديد، نباشيم.

captcha