رسانه ملی در قالب یك حزب و گروه نمی‌گنجد
کد خبر: 3671326
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
تبادار:

رسانه ملی در قالب یك حزب و گروه نمی‌گنجد

گروه اجتماعی: استاندار فارس با بیان اینكه بسیاری از مؤلفه‌های نظام جمهوری اسلامی در قالب یک سلیقه یا حزب و گروه و دسته نمی‌گنجد، صدا و سیما را از مصادیق این مؤلفه‌ها برشمرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس امروز، 19 آذرماه در آیین قدردانی از برگزیدگان بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها با اشاره به اهمیت جایگاه صدا و سیما در ایجاد نشاط و امیدواری در جامعه، گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی با استفاده از توانایی‌ها و امکانات موجود می‌تواند نقش موثری در ایجاد نشاط و ترویج امیدواری در جامعه داشته باشد.
وی با بیان اینكه عصر جدید، عصر ارتباطات است، رهاورد انفجار اطلاعات در عصر حاضر را انتقال گسترده اخبار و اطلاعات دانست و افزود: در دنیای امروز زمینه‌های دسترسی به اخبار اطلاعات برای همه اقشار جامعه به آسانی فراهم است، از این رو همه مسئولان و کارگزاران در اتاق شیشه‌ای به سر می‌برند و هر اقدامی از سوی آن‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.
تبادار با اشاره به اینکه گستردگی دسترسی به اطلاعات در عصر حاضر بر حوزه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی اثرگذار است، این موضوع را واقعیتی غیر قابل انکار برشمرد و گفت: دسترسی گسترده به اطلاعات یک مزیت است که باید از آن بهره گرفت.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه برخورد انفعالی و یا مقابله با انتشار اطلاعات در جامعه امری بی معنا است، عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از ایده‌ها، فرهنگ، تفکرات، مذهب، آداب و رسوم و... از این امکانات پر توان و قدرتمند رسانه‌ای بهره گرفت.
وی با بیان اینكه بسیاری از مؤلفه‌های نظام جمهوری اسلامی در قالب یک سلیقه یا حزب و گروه و دسته نمی‌گنجد، صدا و سیما را از مصادیق این مؤلفه‌ها برشمرد و گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، توجه به منافع ملی و اقتدار نظام را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و از سویی می‌کوشد مطالبات و خواست‌های مردم و مخاطبان را به گوش مسئولان برساند و از سوی دیگر نیز فعالیت‌های مسئولان را به اطلاع مردم برساند.
تبادار همچنین مخاطب‌یابی و چگونگی برخورد با مخاطب را امری مهم در تقویت اثرگذاری صدا و سیما دانست که در پرتو تحقیق و پژوهش محقق می‌شود و به جذب بیشتر مخاطب رسانه ملی می‌انجامد.
استاندار فارس همچنین گفت: آموزش عمومی یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و... است و صدا و سیما می‌تواند نقش اثر گذاری در این گونه آموزش‌ها داشته باشد.
وی با اشاره به جایگاه پر آوازه استان فارس و ظرفیت های متعدد این استان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی، گردشگری، علمی و...، افزود: صدا و سیمای استان فارس نیز به عنوان یكی از برترین مراكز استانی رسانه ملی باید میراث‌دار این پیشینه درخشان و سابقه ممتد و پرافتخار باشد.
تبادار همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صدا و سیما در استان فارس را بستر مناسبی برای تقویت گردشگری استان و جذب سرمایه‌گذار به عنوان دو عامل مهم در توسعه و رونق اقتصادی دانست.
وی با اشاره به اینکه زندگی اقوام مختلف در کنار هم در فارس یکی از زیبایی‌های این استان محسوب می‌شود، افزود: این اقوام از گذشته تاکنون در کنار هم با آرامش زندگی کرده‌اند و یقیناً صدا و سیما می‌تواند در زمینه تقویت همدلی و آرامش در استان فارس، کارکردی موثر داشته باشد.

captcha