آثار اجتماعی اخلاق استاد معتمدنژاد در مطبوعات
کد خبر: 3671337
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
مسجدجامعی عنوان کرد:

آثار اجتماعی اخلاق استاد معتمدنژاد در مطبوعات

گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران در هفتمین نشست تهران‌پژوهی، ضمن تشریح وضعیت تاریخی تهران به تمجید از منش اخلاقی پدر علم ارتباطات پرداخت.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در هفتمین نشست تهران‌پژوهی، گرامیداشت پدر علم ارتباطات در ایران استاد کاظم معتمد نژاد که عصر امروز 19 آذرماه، در اداره ارشاد شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه مناطق تهران شرایط و الگوهای توسعه متفاوت دارند اظهار کرد: حتی در هر منطقه گیاه‌ها، درختان و شیوه‌های عزاداری متفاوتی وجود دارد اما تنها یک برنامه برای کل تهران پیش می‌رود. این الگو اول به تهران آسیب می‌زند سپس به دیگر جاها اسیب خود را وارد می‌کند.

مسجد جامعی با بیان اینکه نشریه‌های محلی الگوی ملی رج می‌زنند، بیان کرد: کمتر نشریه محلی است که مسائل آن محل را برجسته کند بلکه همه به دنبال  مسائل ملی هستند.

وی در ادامه به ویژگی‌های تهران پرداخت و عنوان کرد: تهران از قدیم با قومیت‌ها نسبت داشته‌ است و هر یک سعی کردند نقش‌آفرینی خاصی داشته و تشکل‌های را در قالب حسینیه‌ها و تکیه‌ها برپا کرده‌اند. اینها اخیرا نشریات خاص خود را به وجود آورده که برخی مسائل محلی به آنها راه پیدا کرده‌اند. این گروه‌ها در مراکز محلی خود تاثیر گذار هستند.

وی با بیان اینکه در تهران قدیم به تعداد سوره‌های قرآن 114 برج و بارو وجود داشته، گفت: در هر یک از این برج‌ها یکی از سوره‌های قرآن را گذاشته‌اند. قدیم‌ترین گزارش نیز در مورد تهران مربوط به شاه طهماسب صفوی است که آن موقع تهران هنوز قصبه‌ای بوده که تعداد شاعران بسیار بالایی را در خود جمع کرده است.

مسجدجامعی در ادامه به ویژگی‌های استاد معتمد نژاد پرداخت و یاد آور شد: اخلاق فردی استاد منشا اثر اجتماعی ایشان بوده است و یکی از جنبه‌های اخلاق در رسانه از منظر استاد معتمد‌نژاد این بود که به جامعه امید دهیم نه اینکه امید او را از بین ببریم.

captcha