اصفهان؛ میزبان سی‌وهفتمین مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا
کد خبر: 3671512
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

اصفهان؛ میزبان سی‌وهفتمین مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نزاجا

گروه مسابقات: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش از 18 تا 21 آذرماه در اصفهان در حال برپایی است.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات نیروی زمین ارتش جمهوری سلامی در اصفهان 18 و 21 آذرماه در حال برپایی است.
وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و همچنین اذان و مفاهیم سطح یک و دو و در دو بخش جداگانه پایور و وظیفه در حال اجرا است.
کشتگر با اشاره به اینکه دو گروه داوری این مسابقات را قضاوت می‌کنند، اظهار کرد: رشته حفظ واذان و مفاهیم که به صورت کتبی بود نیز 18 و 19 آذرماه برپا شد. قرائت تحقیق و ترتیل نیز امروز، 20 آذرماه در حال برپایی است و اختتامیه نیز سه‌شنبه، 21 آذرماه انجام می‌شود.
وی با اشاره به ویژگی این دوره از مسابقات، عنوان کرد: برپایی کارگاه آموزشی حین مسابقات، راهیابی منتخبان رشته حفظ سه جزء تا مرحله نهایی آجا برای نخستین بار، حضور چهره‌های جدید و ارتقای محفوظات حافظان طی دوره‌های متعدد مسابقات از لحاظ کمی و کیفی و برپایی پنج محفل قرآنی از جمله نوآوری‌های این مسابقات است.
کشتگر با اشاره به حضور 250 متسابق در این مسابقات، اضافه کرد: محفل انس با قرآن نیز 18 آذرماه در شاهین‌شهر، آیین غبارروبی امامزاده محسن(ع) اصفهان شب گذشته، 19 آذرماه پیش از اذان مغرب و عشا و محفل انس با قرآن با حضور چهره‌های قرآنی ممتاز نیروی زمینی، از جمله برنامه‌هاییست که اجرایی شد.
وی ادامه داد: همچنین دیدار تعدادی از نمایندگان متسابقین با آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان طی صبح امروز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده بود.

captcha