تقویت سرمایه‌های معنوی؛ مهم‌ترین هدف حلقه‌های صالحین
کد خبر: 3671576
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

تقویت سرمایه‌های معنوی؛ مهم‌ترین هدف حلقه‌های صالحین

گروه فرهنگی: امام جمعه کرج گفت: هدف اصلی حلقه‌های صالحین، تقویت سرمایه‌های معرفتی و معنوی افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 20آذر در دیدار با سرمربیان و مربیان طرح صالحین ناحیه امام حسین(ع) کرج، اظهارکرد: درحالی‌که با آموزش کلمات پرتکرار قرآن که نزدیک به یک هزار و 700 کلمه است به ‌راحتی می‌توان طی یک دوره سه یا 6 ماهه، توان معنی کردن آیات را به آن‌ها آموخت.
وی افزود: به‌ روز بودن شرط موفقیت مجموعه‌ صالحین است و اگر مطالبی که به مخاطب عرضه می‌شود، تناسبی با شرایط و مسائل روز نداشته باشد، جذابیتی برای مخاطب نداشته و او را خسته می‌کند.
امام جمعه کرج گفت: حلقه‌های صالحین و خود شجره بسیج چون رودخانه‌ای است که ایستایی ندارد و بالطبع اعضای آن‌ها نیز نمی‌توانند در یک سطح و یک تراز متوقف شوند.
وی افزود: هدف اصلی مجموعه صالحین، تقویت سرمایه‌های معرفتی و معنوی افراد برای بهره‌بردن آن‌ها از این سرمایه در شرایط خاص و لغزشگاه‌ها است.
امام‌جمعه کرج با تاکید بر طرح برنامه‌های زودبازده بر اساس نیاز مخاطب، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مدون کوتاه، مثلاً سه‌ماهه، انگیزه، انسجام فکری و تمرکز مخاطبین بر یک موضوع خاص را بالابرده و قابلیت ارزیابی دقیق دارد.
دراین دیدار در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز سرمربیان و مربیان طرح صالحین، به طرح مسائل، نقدها، راهکارها و گزارش فعالیت‌های خود پرداختند.

captcha