همایش ملی«پژوهش‌های شعر معاصر فارسی» در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود
کد خبر: 3671582
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

همایش ملی«پژوهش‌های شعر معاصر فارسی» در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: دبیر علمی همایش ادبی دانشگاه یاسوج از برگزاری همایش ملی پژوهش‌های شعر معاصر فارسی به مدت دو روز در دانشگاه یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، یوسف نیک‌روز، عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج امروز، 20 آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به همت دانشگاه یاسوج و با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی همایش ملی پژوهش‌های شعر معاصر فارسی در روز های ۲۱ و ۲۲ آذرماه در دانشگاه یاسوج برگزار خواهد شد.
وی افزود: ۲70 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که داوری این مقالات به دو صورت انجام‌ گرفته است.
دبیر علمی همایش ادبی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: این مقالات در دانشگاه یاسوج و نیز در انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی به‌عنوان پشتیبان علمی همایش داوری شده‌اند.
نیکروز یادآور شد: 70 مقاله برای چاپ به‌صورت cd و ۱۰۰ مقاله چکیده هم به‌صورت کتابچه منتشر خواهد شد و ۲۱ مقاله نیز برای سخنرانی انتخاب می‌شود.
وی بررسی جایگاه شعر معاصر را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و عنوان کرد: کاووس حسنلی استاد برجسته دانشگاه شیراز و منصور اوجی شاعر برجسته معاصر ملی حضور دارند.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه کارگاه روش مسئله‌یابی در تحقیقات ادبی با حضور قدرت‌الله طاهری، مدیرگروه دانشگاه شهید بهشتی تهران، کارگاه بررسی متون درسی کتاب‌های ادبیات متوسطه با حضور حسن ذوالفقاری وِیژه آموزگاران آموزش و پرورش استان و روش‌های تدریس آئین نگارش و مکاتبات اداری را از جمله برنامه‌های جانبی این همایش ذکر کرد.
نیکروز رونمایی از کتاب کارنامه توصیفی نیماپژوهی از کاووس حسنلی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام همایش اعلام کرد.

captcha