پایان دی ماه؛ ارزیابی نهایی آثار ارسالی به سوگواره عبرات
کد خبر: 3671640
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۲

پایان دی ماه؛ ارزیابی نهایی آثار ارسالی به سوگواره عبرات

گروه جامعه: تاکنون بیش از سه هزار اثر به دبیرخانه سوگواره عبرات ارسال شده است و ارزیابی نهایی آثار تا پایان دی ماه انجام می‌شود.

حامد نگارش، دبیر اجرایی سوگواره بین‌المللی عبرات در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره آخرین وضعیت این همایش گفت: همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم، مهلت ارسال آثار به این همایش تا سی‌ام آذرماه تمدید شد، بحمدالله تاکنون 3000 اثر در بخش داخل و بین‌الملل به دبیرخانه ارسال شده است که بیش از 2000 اثر به بخش داخلی و حدود 1000اثر به بخش بین‌الملل اختصاص دارد.
دبیر اجرایی سوگواره عبرات درباره ارزیابی این آثار گفت: بعد از سی‌ام آذر، سه مرحله ارزیابی آثار ارسالی، شروع می‌شود که در مرحله اول هیات داوران تطبیق آثار ارسال شده را با قوانین عمومی و تخصصی هربخش می‌سنجند که طبیعتا تعدادی از آثار در این مرحله حذف می‌شوند.
وی افزود: در مرحله دوم آثاری که قوی‌تر از بقیه باشند به مرحله نهایی ارسال می‌شوند و ان‌شاءالله داوران، بررسی نهایی آثار را تا پایان دی ماه انجام خواهند داد.
نگارش خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که نمایشگاهی از آثار برگزیده در همه زمینه‌های تصویری، نرم‌افزار، پوستر، خوشنویسی و ... برپا کنیم و یک مراسم اختتامیه هم در شان برگزیدگان و هنرمندان خواهیم داشت که لوح تقدیر، تندیس، هدیه‌ای معنوی و نسبت به رشته‌ها یک هدیه ناقابل معنوی هم تقدیم خواهد شد البته جدا از این ما آثار ماندگار را در قالب کتاب و آلبوم‌های صوتی برای کل کشور توزیع خواهیم کرد.
دبیر اجرایی سوگواره بین‌المللی عبرات همچنین درباره بازتاب آثار برگزیده سال گذشته در پیاده‌روی امسال اربعین گفت: ما اشعار برگزیده را به شکل کتاب در اختیار مداحان و افرادی که نیاز به چنین ظرفیتی دارند، قرار دادیم، همچنین آثار تصویری برگزیده را در قالب نمایشگاهی در موکب‌های مرزی در معرض زائران قرار دادیم و یک نمایشگاه هم با هماهنگی حوزه هنری برگزار کردیم.

یادآور می‌شود که سوگواره بین‌المللی عبرات امسال برای بار سومین سال متوالی برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار آن تا سی‌ام آذرماه تمدید شده است.

captcha