گزارش عملکرد اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کرمانشاه
کد خبر: 3671845
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

گزارش عملکرد اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کرمانشاه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان کرمانشاه، گزارشی از فعالیت‌های شش ماهه اول سال 96 را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان کرمانشاه درشش ماه نخست سال، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل ارشاد اسلامی با موضوع دریافت کتب رایگان در زمینه‌های مختلف جهت تکمیل کتابخانه‌های مؤسسات قرآنی به مدت یک ماه در آبان‌ماه انعقاد کرد.

‌همچنین‌ با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای با موضوع اجرای آموزش کتب بیش از دبستان در مؤسسات قرآنی به مدت 9 ماه در مهرماه 96 تا اردیبهشت‌ماه انجام شد. تفاهم‌نامه‌ای نیز با موضوع اجرای طرح بینایی‌سنجی در سطح مؤسسات قرآنی برای قرآن‌آموزان با نماینده اداره بهزیستی صورت گرفت.

‌این اتحادیه در این راستا جلساتی را ‌با حضور هیئت امنای اتحادیه برگزار کرد که به برخی از آنها اشاره می‌شود. در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه به  بررسی و تعیین تکلیف مؤسسات قرآنی غیر‌قانونی در سطح استان، تهیه و تدوین منشور اخلاقی مدیران مؤسسات قرآنی و ابلاغ آن، تعیین تکلیف مؤسساتی که توانایی فعالیت به شکل واقعی ندارند، پرداخته شد.

بنابراین گزارش، در جلسه تاریخ 24 خرداد‌ماه، پیگیری جلسه با اعضای شورای شهر، تدارک جلسه با مدیران عامل مؤسسات پیش از اجرای برنامه ادغام اتحادیه‌ها، تعیین تکلیف مؤسسات غیر فعال پیش از  ایام انتخابات، در جلسه تاریخ 31 تیر ماه نیز بیان میزان بودجه فعالیت و تقسیم‌بندی آن در موارد مختلف، تبیین لزوم شرکت فعال در انتخابات اتحادیه مدغم مطرح شد.

در جلسه تاریخ 24 مردادماه اولین جلسه اتحادیه مدغم استان با رویکرد همسان‌سازی اهداف هیئت مدیره، بیان اهداف کلان هیئت مدیره مطرح شد. درجلسه تاریخ 14 شهریور‌ماه نیز  بر برگزاری دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم با موضوع بررسی‌ ابلاغیه‌های ارسالی از کمیته مرکزی تهران و اتخاذ تصمیمات لازم تأکید شد.

از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه در 11 تیرماه، برگزاری جلسه کمیته مرکزی تشکیل اتحادیه مدغم استان در جهت بررسی اساسنامه، شیوه‌نامه و تهیه و تدوین ملزومات، بررسی و تقسیم کار و تهیه جدول زمانبندی اجزای انتخابات اتحادیه مدغم در استان کرمانشاه بود.

در 14 تیر‌ماه، برگزاری جلسه توجیهی مدیران مؤسسات قرآنی در هر دو اتحادیه به صورت مجزا، در این جلسه توجیهی دعوتنامه شرکت در انتخابات، توضیحات تکمیلی، اساسنامه جهت بررسی و ارائه نظرات و پیشنهادات فرم‌های مورد نیاز برای کاندیداتوری در انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مدغم در یک بسته‌بندی به مدیران مؤسسات ارائه شد.

در تاریخ 24 تیرماه برگزاری جلسه کمیته مرکزی جهت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات اتحادیه مدغم و بررسی رزومه‌ها و فرم‌های دریافتی از سوی نامزدها و تعیین افراد تأیید صلاحیت شده، 6 مردادماه برگزاری انتخابات اتحادیه مدغم با حضور مدیران مؤسسات قرآنی از هر دو نهاد و در تاریخ 15 مردادماه نیز اولین  جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم با  موضوع تعیین سمت اعضای هیئت مدیره است.

captcha