تاثیر هوشمند سازی مساجد در تبیین مبانی دین
کد خبر: 3672080
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد:

تاثیر هوشمند سازی مساجد در تبیین مبانی دین

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هوشمند سازی مساجد نقش مهمی را در تبیین مبانی دینی و عمران و آبادانی مساجد ایفا میکند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 21 آذر ماه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین افتتاح سیستم هوشمندسازی مساجد استان ظهر امروز در مسجد قبای ارومیه اظهار کرد: هوشمند سازی مساجد از 2 جهت حائز اهمیت بوده، یکی جلوگیری از اسراف و هدر رفتن سرمایه های مملکت در مجالس ترحیم و سایر مراسم، و دیگری استفاده از امکانات هوشمندسازی برای بالا بردن مساجد از نظر مفهوم و معنا در تبیین مبانی دین تاثیر گذار بوده است.

وی هوشمند سازی مساجد استان را در توجیه معارف خداوند متعال و اهل بیت (ع) نیز مهم و تاثیر گذار دانسته و تصریح کرد: استفاده از این نرم افزار فقط در جهت تبلیغ مجالس ترحیم و سایر مجالش نباشد بلکه از این امکانات برای نشر و تبیین معارف دین اسلام و در بحث عمران و آبادانی مساجد استفاده کنیم.

حجت الاسلام قریشی در خصوص کاربرد نرم افزار در مساجد ادامه داد: سخنان، احکام و روایتی که در مساجد به صورت شفاهی گفته می شود را می توان به کمک این نرم افزار به صورت تصویری به نمایش در آورد و لذا این کار باعث تاثیرگزاری بیشتری در نشر و تبیین دین اسلام، میان عموم مردم خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مساجد به عنوان پایگاه دین، نشر معارف اسلام، مکانی مقدس و پاکیزه است یاد آور شد: مسجد بعنوان پایگاه دین اسلام، اساسی ترین مسئله برای تبیین و نشر معارف خداوند متعال و اهل بیت (ع) بوده است.

 

وی در خصوص اهمیت مسجد از منظر قرآن بیان کرد: هرکسی مسجدی بنا کند حتی به اندازه لانه ی پرنده ای باشد خداوند متعال در روز قیامت قصری در بهشت برای او در نظر خواهد گرفت.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه با اشاره به وظیفه مردم در قبال آبادنی مساجد و اهمیت آن در زندگی تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما آبادانی مساجد هم از لحاظ فیزیکی و دیگری از نظر معنا و معنویت بوده و برای حفظ آبادانی مساجد در این راستا باید قدم های جدی برداشته شود.

captcha