مسیر حرکت شیعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3672127
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

مسیر حرکت شیعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است

گروه معارف: امام‌جمعه کاشان گفت: مسیر حرکت شیعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است که انقلاب اسلامی در این مسیر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه کاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه كاشان امروز در سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) كه در محل مصلاي جمعه شهر بوشهر برگزار شد؛ مهاجر، مجاهد و مومن بودن خصوصیات روحانیت شیعی و اسلامی دانست و اظهار داشت: اخلاص، سرمایه روحانیت انقلابی و مجاهد فی سبیل الله است.

امام جمعه كاشان با اشاره به اينكه زهد، طهارت، پرهیز از دنیا طلبی و غيرت ديني از ویژگی بارز جوامع اسلامی بوده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر انگیزه قیام اباعبدالله الحسین (ع) بوده و مسیر حرکت انقلابی امام راحل نیز امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

آیت‌الله نمازی اظهار کرد: انقلابی‌گری حوزه علمیه باید به سلاح علم مسلح و دارای تقوا و جهاد باشد که از ابتدای تاریخ در روحانیت شیعه وجود داشته و در خط مقدم بوده است و باید تلاش کنیم نسل جدید حوزه علمیه این ویژگی‌ها داشته باشند.

امام‌جمعه کاشان افزود: هیچ نقطه‌ای در روحانیت نداریم که روحانیت نسبت به اهلبیت بی‌خیال باشند، روحانیت همیشه نسبت به اهل‌بیت حساسیت داشته و حول محور ولایت و دین فعالیت داشته‌اند و مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر را طی کرده‌اند.

نماینده مردم کاشان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حوزه‌های علمیه نسل جدید به سلاح انقلابی گری مسلح شود، مؤمن، مجاهدت و دارای تقوا از مهم‌ترین خصوصیات روحانیت شیعه بخصوص استان بوشهر است.

آیت الله نمازی عنوان کرد: باید نسل جدید عالم شوند و برای رسیدن به این جایگاه باید درس بخوانند، قیام کنند و در مسیر اصلی انقلابی گری حرکت کنند.

وی اظهارکرد: رمز موفقیت روحانیت شیعه در همه امورات توکل به خداوند است که در هر کاری که عمل حضور پیدا می‌کند برای رضای خدا است و به همین خاطر خداوند روحانیت را در کارها موفق می‌دارد.

آیت الله نمازی با بیان اینکه انقلاب یعنی مقابله با جبهه کفار و ستمگران است، اظهار داشت: در طول تاریخ بعثت پیامبران، در برابر هر پیامبر یک فرعونی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرعون نماد منفور تاریخی بوده که به عنوان طاغوت و طغیانگر شناخته می‌شود گفت: انقلاب اسلامی برای مبارزه با کفار، طاغوت و ستگران به وقوع پیوست و اکنون انقلاب اسلامی در تمام جهان ریشه افکنده است.

امام جمعه کاشان، مسلح شدن به علم، تقوا و جهاد را از ویژگی‌های علمای دین دانست و خاطر نشان کرد: حوزه‌های انقلابی باید به این سه ویژگی مجهز باشند تا بتوانند به اهداف مورد توجه دست یابند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر آگاهی نسل جدید به ویژگی‌های علمای دین گفت: بزرگان در حوزه علمیه باید تلاش کنند که نسل جدید و نو را به ویژگی‌های عالم همراه تحقیق و پژوهش، صالح و متقی، جهاد در برابر دشمنان و غیرت دینی آشنا کنند.

آیت‌الله نمازی با تاکید بر این نکته که روحانیت شیعه در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام قرار دارد خاطر نشان کرد: بررسی ادوار تاریخی گذشته نشان می‌دهد که روحانیت شیعه در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام، کفار و استکبار قرار داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مبنا و اساس حضرت امام حسین(ع) را شیعه دانست و افزود: مسیر حرکت شیعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است که انقلاب اسلامی در این مسیر قرار دارد.

آیت‌الله نمازی با بیان اینکه استان بوشهر دارای بزرگان دینی و علمای برجسته‌‌ای در طول تاریخ دارد گفت: علامه بلادی از افتخارات استان بوشهر هست و ایشان شاگردان به نامی تربیت کرده است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه انقلابی بودن حوزه‌های علمیه لازمه سه عنصر سلاح علم، تقوا و جهاد است افزود: نسل جدیدی که در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند با برخورداری از سه عنصر یاد شده می‌توانند به عنوان یک سرمایه دینی ارزشمند برای کشور محسوب شوند.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب های آیت الله بلادی بوشهری است.

همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می‌گرفته است.

captcha