آمادگی لازم برای آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان ر‌ا داریم
کد خبر: 3672199
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
صادقیان خبر داد:

آمادگی لازم برای آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان ر‌ا داریم

گروه اجتماعی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات و تصادفات رانندگی، گفت: آمادگی لازم برای آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان را داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محسن صادقیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد 20 آذرماه در رزمایش مشترک آغاز طرح زمستانی در استان با بیان اینکه راهداری استان یزد از ماه قبل برنامه ریزی های لازم برای شرکت در طرح زمستانی را شروع کرده است، گفت: ما پیش بینی لازم برای ذخیره شن و نمک در تمام سطح استان یزد انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 4 هزار تن نمک و شن در سطح استان در راهدارخانه ها و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای ذخیره شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از شروع تعمیر و بهسازی ماشین آلات زمستانه راهداری در استان یزد از ماه قبل خبر داد و گفت: خوشبختانه تمام برفروبها، نمک پاش ها تعمیر و بازسازی لازم را داشته اند.

وی تصریح کرد: تعداد 11 اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و 15 راهدارخانه ما الان آمادگی لازم برای شروع طرح زمستانه را دارند و امسال 26 اکیپ راهداری را در راهدارخانه ها مستقر کرده ایم.

صادقیان بیان کرد: تعداد 8 اکیپ بخش خصوصی را هم از شرکت های زیر مجموعه آماده کرده ایم که آمادگی لازم برای شرکت در این طرح در صورت لزوم را داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نزدیک به 30 برفروب و نمک پاش در این طرح آماده اجرای خدمات هستند، گفت: درصدد هستیم که امسال 5 نمک پاش را به دستگاه های نمک پاش استان اضافه کنیم، تا بهتر و بیشتر بتوانیم در طرح زمستانه به مردم خدمت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با تاکید بر اینکه، این آمادگی وجود دارد که نمک و شن مورد نیاز فرمانداری ها و دهداری ها را به صورت فله و کیسه در اختیار آنها قرار دهیم، گفت: در خیلی از راه ها و محل ها، بشکه ها و کیسه هایی را در کنار راه های استان به ویژه در محور یزد طبس، قرار دادیم که اگر اتفاقی افتاد خود مردم بتوانند از این نمک و شن ها استفاده کرده و راهشان را باز کنند.

وی ادامه داد: در این طرح ما با توجه به اینکه بحث حمل و نقل را هم داریم، ر این راستا نظارت و کنترل بیشتری را بر روی تردد اتوبوس های استان هم در خروجی ترمینال های مسافربری و هم در پاسگاه های استان انجام می دهیم و مرکز مدیریت راه های استان هم از امروز به صورت 24 ساعته، هم برای عملیات و هم برای پاسخگویی به سوالات و کارهایی که مردم در فصل زمستان دارند شروع به فعالیت کرده است.

صادقیان در ارتباط با تصادفات گفت: در تعداد تصادفات 25 درصد کاهش داشته ایم و در تعداد مجروحین هم امسال نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش داشتیم، ولی در همین زمان و در ارتباط با تعداد متوفیان، متاسفانه شاهد افزایش بوده ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: این نشان می دهد تصادفاتی که تعداد کشته های آن بیش از دو، سه و چهار نفر بوده، افزایش پیدا کرده و اگر اتفاق جاده طبس رخ نداده بود، ما الان کاهش بسیار مناسبی داشتیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: شعار «احتیاط شرط رانندگی است» بهترین شعار است چرا که ایمنی در جاده ها اتفاق نمی افتد مگر با کمک خود مردم و رعایت قوانین و مقررات توسط خود مردم، اینکه در یک ماشین 5 نفر بر اساس انحراف به چپ یا سبقت غیرمجاز کشته می شوند، اتفاقی است که ممکن بود یک نفر کشته شود ولی متاسفانه 5 نفر جانشان را از دست دادند.

صادقیان ادامه داد: در جاده هرات به شهر بابک، در محور هرات هراورجان و در تنگ چنار، تصادفاتی رخ داده که تعداد تلفات در یک تصادف را افزایش داده است و این آمار ما را بالا برده است.

وی بیان کرد: بحث دیگری که وجود دارد این است که در سه و چهارماهه پایان سال ما کاهش بسیار خوبی در تصادفات داشت و انشاالله این طرح زمستانی، استقرار اکیپ های راهداری و پلیس راه و دیگر دستگاه های امدادی استان، زمینه کاهش تصادفات و تلفات را در سه ماهه پایان سال به مانند سال های قبل داشته باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: هرجا که نیاز به آشکار سازی نقاط حادثه خیز باشد، این آمادگی از جانب ما وجود دارد که قطعا این آشکار سازی انجام شود و انشاالله با حضور خود مردم بتوانیم در این سه ماه، کاهش چشم گیری در تلفات جاده ای داشته باشیم.

captcha