سالم‌سازی جامعه با مشارکت و نقش آفرینی مردم موثر خواهد بود
کد خبر: 3672656
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
استاندار خراسان جنوبی:

سالم‌سازی جامعه با مشارکت و نقش آفرینی مردم موثر خواهد بود

گروه اجتماعی: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: سالم سازی جامعه از نظر اخلاقیات و معضلات جزء با مشارکت و نقش آفرینی مردم موثر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد مهدی مروج الشریعه صبح امروز (23 آذرماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: راه‌های پیشرفت مناسب آنچه که منطبق بر تمدن مردم است باید برسی شود که این راهها چگونه می‌تواند استوار شود.

وی افزود: واقعیت این است که که وقت آن فرا رسیده که ما در معرفی ارزشها، گویشها، اداب خود را مطرح کرده و نحوه ارتباطات اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی برای تحقیق بازنگری کنیم زیرا دیگر دسته‌های موجود قابل تداوم نیست.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سه مقطع از زمان از سه زوایه در خصوص هجمه‌های فرهنگی در کشور هشدارهای لازم را داده‌اند و مجموعه رفتارهای ما بازتابهایی در درون جامعه پیدا می‌کند.

مروج الشریعه با بیان اینکه آنچه را که می‌بینیم همانهایی است که در جامعه رخ می‌دهد ادامه داد: متولیان فرهنگی کشور فعال باید پیشگام بوده و اگر بتوانیم در این بستر برمبنای شاخصهایی تنظیم برنامه‌ریزی کنیم  موفق خواهیم بود.

وی باید وضع خود را در جامعه سنجیده و براساس آن اقدام شود و بیان کرد: باید نسبت به مولفه‌ها و شاخصه‌ها وضع شهر، استان و کشورمان را در جامعه ارزیابی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود می‌توانیم فعالیتهای زیادی داشته باشیم و در شهر بیرجند نیز می‌توان گفت مساجد ظرفیت‌های مختلف و زیادی دارند که می‌توان بهتر از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه تکنولوژی نخستیم برنامه مهم پیش رو است، افزود: امروز صحنه‌های تکنولوژی اطلاعات که همه چیز را تعریف می‌کند و اگر نتوانستیم از تکنولوژی اطلاعات استفاده کنیم دیگران شروع به فرهنگ سازی کرده زیرا با غفلت تکنولوژی اطلاعات با هجمه ای روبرو خواهیم شد.

وی تاکید کرد: امروز در خراسان جنوبی پیشرفته ترین فناوری اکتشافات برای آبهای ژرف در حال انجام است که 1500 نقطعه استان در این راستا هدف گذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای این کار ارزیابیهای زیادی انجام شده که به زودی در شرق کشور شاهد اتفاقات مهمی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاست و اقتصاد نیز تکنولوژی امری بسیار مهم است، اظهار کرد: تکنولوژی اطلاعات همه شئونات زندگی ما را در بر خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت مردم همواره امری بسیار مهم است، تصریح کرد: باید سلامت جامعه را ارتقا دهیم و سالم سازی جامعه از نظر اخلاقیات و معضلات جزء با مشارکت و نقش آفرینی مردم موثر نخواهد بود.

مروج الشریعه یادآور شد: کانونهای مساجد یکی از بهترین پایگاهها است که می‌تواند از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

captcha