واردات ژلاتین حلال گاوی، علی‌رغم توانایی تولید!/ تبریز میزبان همایش حلال سال آینده
کد خبر: 3672671
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
طباطبایی عنوان کرد:

واردات ژلاتین حلال گاوی، علی‌رغم توانایی تولید!/ تبریز میزبان همایش حلال سال آینده

گروه سلامت: دبیر علمی همایش فرآورده های حلال با بیان اینکه ایران ظرفیت تولید ژلاتین حلال گاوی را دارد گفت: متأسفانه به دلیل گران بودن فرآیند تولید این ژلاتین هنوز نتوانستیم واردات آن را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سید محمود طباطبایی دبیر علمی همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با بیان اینکه کمیته امنیت و سلامت استان خراسان رضوی در اسفند ۹۵ تصمیم گرفت که در راستای رویداد مشهد ۲۰۱۷ و به جهت اهمیت حوزه حلال همایشی را در این باره برگزار کند اظهار کرد: در اردیبهشت ماه همان سال کمیته علمی همایش متشکل از حدود ۴۵ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه از مراکز حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور تشکیل و مقرر شد فقط در ۵ حیطه غذا، دارو، لوازم آرایشی، بهداشتی و پوشاک این همایش را برگزار کنیم.

طباطبایی ادامه داد: به دلیل شبکه‌ای بودن موضوعات مرتبط، به صورت موازی سه بخش را در کمیته علمی شکل دادیم. این بخش‌ها شامل فقه و شریعت و پژوهش و فناوری و علمی و اقتصاد و برندینگ بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مجموع ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه رسید که ۲۰ مقاله از کشورهای خارجی بود پس از بررسی داوران، ۱۵۰ مقاله در قالب سخنرانی و پوستر برای ارائه در همایش مورد پذیرش قرار گرفت.

دبیر علمی اولین همایش بین المللی فرآورده‌های حلال اظهار کرد: با توجه به بین المللی بودن همایش، تلاش کردیم متخصصان و کارشناسان حوزه حلال در سراسر دنیا را شناسایی و دعوت کنیم. حدود ۱۵ مدعو بین المللی از کشورهای مختلف مانند ترکیه، مراکش، پاکستان، مالزی، فیلیپین، انگلستان و غیره در این همایش حضور دارند.

وی درباره ادامه این همایش در سال‌های آتی بیان کرد: دومین همایش بین المللی فرآورده‌های حلال با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال آینده برگزار می‌شود.

طباطبایی در ادامه با بیان این‌که مشکل‌ترین قسمت بحث حلال، قسمت اجرایی آن است، گفت: در حال حاضر در حوزه افزودنی‌های خوراکی، بیشترین واردات را از کشورهای غیر مسلمان داریم. مباحث شرعی در این مسیر ابهامی ندارد و مهم این است که حاکمیت به این مسائل وارد شود. به طور مثال سالیانه چندین هزار تن ژلاتین وارد می‌کنیم، در حالی‌که ظرفیت تولید داخلی وجود دارد، ولی به جهت گران بودن تولید ژلاتین حلال گاوی هنوز نتوانستیم واردات این حوزه را کاهش بدهیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر کفشدوز
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۴
0
1
گروه تولیدپودر ژلاتین هلال سهند اولین تولید کننده پودر ژلاتین خوراکی در شمالغرب کشور دارای پروانه ساخت بهداشت از اداره غذا ودارو جهت آشنایی ، آموزش ، سوالات ، سفارشات ، نظرات و انتقادات شما عزیزان

لینک گروه :
https://t.me/joinchat/BF3-wEuvd4Jjdt6HUoOSlQ
captcha