قرآن در کنار اهل بیت(ع) متجلی می‌شود/ الشمس و القمر و النهار چیست؟+صوت و عکس
کد خبر: 3672689
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
در مراسم والده شیخ محمد عصفور عنوان شد:

قرآن در کنار اهل بیت(ع) متجلی می‌شود/ الشمس و القمر و النهار چیست؟+صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: مجلس ترحیمی به مناسبت درگذشت مادر استاد شیخ محمد عصفور، در مسجد محمدیه با حضور عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و جمعی از قرآن دوستان برگزار شد. شیخ عصفور به دلیل حضور در ایران و مسافت طولانی تا مصر، در مراسم تدفین والده خود حضور نداشت و دوستان ایرانی‌اش، برای تسلی دادن به این استاد قرآنی، مراسمی در تهران برگزار کردند.

قرآن در کنار اهل بیت(ع) متجلی می‌شود/ الشمس و القمر و النهار چیست؟+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجلس ختم قرآنی به مناسبت درگذشت مادر استاد شیخ محمد عصفور، شب گذشته  ۲۲ آذر ماه ۹۶، در مسجد محمدیه به نشانی سید خندان، خیابان دبستان، جنب میدان، از ساعت 18 الی 19:30 با حضور عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و امیرمحمد زاهدی، قاری و مدرس قران کریم و جمعی از قرآن دوستان برگزار شد. 

در این مراسم، که همزمان با کلاس آموزشی استاد دشتی زاده در حال برگزاری بود، علی قاسم آبادی و مسعود موحدی راد از قاریان ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند. در ادامه مراسم مادحین اهل بیت(ع) دقایقی روضه خوانی کردند و در پایان، شیخ محمد عصفور دقایقی درباره قرآن کریم و اهمیت و نقش والدین سخنرانی کرد.

قرآن در کنار اهل بیت(ع) متجلی می‌شود/ الشمس و القمر و النهار چیست؟+صوت و عکس

شیخ محمد عصفور ضمن تقدیر و تشکر از دوستان و حضار و بانیان جلسه، ابتدا درباره فضیلت قرآن کریم صحبت کرد و گفت: اینکه قرآن کریم، برای تمام بشریت است. خداوند در قرآن کریم برای بندگانش متجلی شده است. اولین نوری که خداوند خلق کرد، نور پیامبر(ص) بوده است و از نور پیامبر(ص)، تمام موجودات را خلق کردند. همانگونه که قرآن کریم، تجلی گاه خداوند است، پیامبر(ص) نیز، تجلی گاه خداوند متعال است. این قرآن که میسر هست و همه بشریت می‌توانند از آن استفاده کنند، یک درب دارد که درب این قرآن کریم، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند. بنابراین وقتی ما صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می‌فرستیم، چون تمام کائنات از نور پیامبر خلق شده، ما به همه مخلوقات و موجودات و هستی دعا میکنیم. علت اینکه بهترین ذکر را صلوات گفته اند هم همین است که ما با ذکر صلوات به منشا هستی درود می‌فرستیم.

عصفور با قرائت آیه « وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» تصریح کرد: قرآن شفای هر مرض و بیماری است. قرآن مانند داروخانه ای است که تمام داروها در این داروخانه هست. اما این داروخانه، اگر بدون دکتر داروساز باشد، به ضرر مردم تمام می‌شود. هرکس باید با نظر کارشناس و متخصص قرآن که پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هستند، این قرآن شفا و دارو برای مردم است. اگر همین قرآن بدون نظر کارشناس رها شود، شامل «ولایزید الظالمین الا خسارا» می‌شود.

قرآن در کنار اهل بیت(ع) متجلی می‌شود/ الشمس و القمر و النهار چیست؟+صوت و عکس

اعجاز قران در کنار اهل بیت(ع) متجلی می‌شود، به عنوان مثال در سوره شمس، « وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ، وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا، وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا » طبق قوانین علت و معلول، ابتدا شمس ظاهر می‌شود و بعد نهار به وجود می آید. اما قرآن می‌گوید نهار باعث تجلی خورشید می‌شود. امام صادق(ع) فرمودند: شمس، پیامبر(ص)، قمر حضرت علی(ع)، نهار حضرت مهدی(عج) است. در واقع شمس در طول زمان تا به امروز، به علت های مختلف، غبار هایی رویش نشسته و مردم ازپیامبر(ص) دور شدند و با ظهور حضرت مهدی(عج)، دوباره شمس که پیامبر(ص) هست، متجلی می‌شود.

عصفور در انتهای سخنرانی خود، سوره های فاتحه و توحید را همراه با حاضرین در جلسه جمعخوانی کرد و ثواب قرائت را به روح مادرش هدیه کرد. در پایان این مراسم، هدیه ای از طرف مسجد جامع محمدیه به شیخ محمدعصفور از دستان عبدالرسول عبایی اهدا گردید.

در ادامه تلاوت مسعود موحدی راد و گزارش تصویری این مراسم ارائه می‌گردد.

کد
captcha