ویژگی‌های 16 گانه مدارس صالح تشریح شد
کد خبر: 3672947
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
از سوی فیض؛

ویژگی‌های 16 گانه مدارس صالح تشریح شد

گروه جامعه: معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با مربیان و سرگروه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ویژگی‌های شاخص مدارس صالح را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی فیض، معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در جلسه‌ای با مربیان و سرگروه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: وظیفه آموزش و پرورش و کنار آن تشکل‌های دانش‌آموزی این است که فرزندانی صالح و فارغ‌التحصیلانی مطلوب و شایسته را به جامعه تحویل دهیم.

وی گفت: مدرسه صالح مدرسه‌ای که دانش آموختگانی تربیت کند که ویژگی‌هایی از قبیل اهل عبادت، متفکر و حقیقت جو، متعهد به شریعت و احکام الهی، امام شناس و ولایتمدار، خلاق و نوآور، دانش‌ورز و فن‌آموز، ماهر و خوداشتغال، خانواده دوست، اخلاق‌مند و بشردوست، دارای عرق ملی، انقلابی و تمدن ساز، مشارکت جو، هنردوست و هنرمند، سالم و شاداب، تندرست و ورزیده، طبیعت دوست و نقاد، انتخاب گر و جریان ساز را داشته باشد و این 16 ویژگی می‌تواند در دانش آموزان غوغایی به پا کرده و یک فرد مطلوب و شایسته را تربیت کند.

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بین تشکل‌ها باید یک تقسیم کاری صورت بگیرد و این تقسیم کار برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تا همه تشکل‌ها با همراهی آموزش و پرورش در کنار هم بتوانیم دانش‌آموزانی را در مدرسه تربیت کنیم که خصوصیات و ویژگی‌های یک فرد صالح را داشته باشد.

وی ادامه داد: در جلساتی که در شورای هماهنگی تشکل‌ها داشتیم تقسیم کارهایی برای تشکل‌های مختلف ایجاد شده است و تشکل‌های دانش آموزی را به صورت تعریف شده وارد فرایند آموزش و پرورش خواهیم کرد؛ بدون تقسیم کار فعالیت در محیط محدودی مثل مدرسه می‌تواند تنش آفرین باشد و باید تقسیم کار صورت گیرد تا سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی به خدمت گرفته شود.

وی گفت: اگر در مدرسه‌ای هر چهار تشکل دانش آموزی وجود داشته باشد، ما از دانش آموزان انجمن‌های اسلامی دانش آموزان توقع داریم تا اهل تفکر و عبادت، متفکر و حقیقت جو، متعهد به شریعت و احکام الهی و امام شناس و ولایتمدار باشند و در این چهار ویژگی از دیگران متمایز و الگویی برای سایر دانش آموزان باشند.

فیض تصریح کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این چهار ویژگی باید سرمایه گذاری کند وانتظار داریم انجمن‌های اسلامی دانش آموزان مشارکتی مسئولانه، فعالانه و خلاقانه با معاونت پرورشی داشته باشند. باید خود را مسئول و پاسخگو بدانند و در عین حال فعال باشد و طرح‌های خلاقانه‌ای را ارائه دهند.

معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بچه‌های انجمن اسلامی باید معارف قرآنی و قرآن‌خوانی را مد نظر قرار دهند و از آن دور نشوند، شما باید روزی یک صفحه قرآن بخوانید و اخلاق نیکو داشته باشید و پیامبرگونه رفتار کنید تا بتوانید جذب حداکثری در انجمن اسلامی را داشته باشید، ما از انجمن اسلامی توقع داریم تا این موضوعات را رعایت کنند تا به لطف خدا بتوانند در عرصه فعالیت خود اثر گذار باشند؛ اگر همه انرژی خود را بگذارید تا دانش آموز دلداده قرآن شود، یک عمر خود را بیمه کرده‌اید و چون کتاب‌های درسی نمی‌تواند این ویژگی را در دانش‌آموز ایجاد کند، تشکل‌هایی مانند اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.

 

captcha