پیروزی در میدان تهاجم فرهنگی با وحدت حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3672952
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
امام جمعه شیروان عنوان کرد:

پیروزی در میدان تهاجم فرهنگی با وحدت حوزه و دانشگاه

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین کوثری در خطبه‌های نماز جمعه شیروان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در فکر و عمل و نتیجه است و با این وحدت می‌توان در میدان تهاجم فرهنگی پیروز شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین کوثری، امام جمعه شهرستان شیروان، 24 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح و 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در فکر و عمل و نتیجه است و با این وحدت می‌توان در میدان تهاجم فرهنگی پیروز شد و امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بین این دو نهاد وحدت ایجاد شده و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه همچون شهید مفتح با درایت حضرت امام(ره) شکل گرفته است.
وی در ادامه اظهار کرد: رژیم طاغوت برای جدایی این دو بال پروازی جامعه و تأثیرگذار، همواره دانشگاه را تهی از دیانت و معنویت و حوزه را دور از سیاست و فهم سیاسی جلوه می‌داد و دانشگاه را مارکسیسم و کمونیسم و حوزه را مرتجع معرفی و با این روش از وحدت و همفکری این دو نهاد جلوگیری می‌کرد و از چشم مردم می‌انداخت.
خطیب جمعه شهرستان شیروان با اشاره به دست و پا زدن غرب برای نجات خود از باتلاق رسوایی شکست‌ها، گفت: ترامپ باید بداند با این حرکات فروپاشی رژیم صهیونیستی را به هلاکت نزدیک‌تر کرد و نتیجه معکوس گرفت زیرا موضوع فلسطین در رأس مسائل منطقه و جهان اسلام قرار گرفت و وحدت و هم‌گرایی در جهان حول محور مسئله فلسطین ایجاد شد و جهان، جهالت ترامپ را محکوم کرد.
وی گفت: یکی از مسائلی که در فقه اسلامی مطرح شده بحث ضمانت است که اگر کسی ضامن شد برای پرداخت بدهی شخصی، در صورت نپرداختن بدهی، خود ضامن باید بپردازد و شرع و عقل حکم به این مطلب دارد.
حسینعلی ظفری

captcha