حوزه و دانشگاه، دو بال مکمل برای هدایت جامعه در مسیر درست
کد خبر: 3673042
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

حوزه و دانشگاه، دو بال مکمل برای هدایت جامعه در مسیر درست

گروه اجتماعی: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نهادهای مقدس حوزه و دانشگاه، همچون دو بال به صورت موازی و مکمل همدیگر در ساختن و هدایت جامعه در مسیر درست موثر هستند.

حجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دشمن همواره در پی ضربه زدن به دین و مقدسات بوده و است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مکان و جایگاه برای نابودی این هدف شوم محیط دانشگاه و حوزه است، افزود: لذا حضرت امام خمینی(ره) به این مهم پی بردند و در راستای دشمنی بر عدم اسلامی شدن علوم دانشگاه و حضور علما و روحانیون در محیط دانشگاه و در پی شهادت آیت‌الله مفتح، این روز را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این دو نهاد مقدس در ساختن و هدایت جامعه موثر هستند، تصریح کرد: همواره همراه بودن این دو نهاد و تربیت انسان‌های عالم، دانشمند و متخصص به همراه تعهد دینی و اسلامی برای پیشبرد اهداف انقلاب مفید بوده است.
سیدی ادامه داد: اگر اختلافی بین این دو نهاد رخ بدهد که اهداف دشمنان این انقلاب و نظام نیز است، در نتیجه آن، تمامی افراد جامعه آسیب می‌بینند.
وی با بیان اینکه رابطه بین این دو نهاد مقدس همواره لازم است، تصریح کرد: البته در سطح کلان مملکت فعالیت‌هایی صورت پذیرفته است که کافی نیست.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در سطح استان، انتظار بیش از این است که ارتباط حوزه و دانشگاه بیشتر شود.
سیدی ادامه داد: تأسیس کانون‌های مشترک، مجله علمی مشترک، فعالیت‌های علمی مشترک، کمک کردن و تبادل استاد بین این دو نهاد، تشکیل کارگروه‌هایی در مباحث علمی و دینی و استفاده دانشگاه از حوزه علوم اسلامی که در دل دانشگاه تأسیس شده، از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند باشد در راستای تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه شکل بگیرد.
وی اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه پیگیر، کارآمد و پر تلاش به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه برای پیگیری این امور نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: زمانی که این امور محقق شد، در مرحله اول پاسخ شبهات محصلان در هر دو نهاد داده می‌شود.
سیدی یادآور شد: سپس این محصلان برای اعتلای اسلام ناب مبلغانی در حوزه و دانشگاه، از طلاب و دانشجویان برای سایر نقاط جهان تربیت می‌شوند.

captcha